teisipäev, 8. august 2017

Elron läheb üle uuele piletimüügisüsteemile

Augustis alustab Elron üleminekut uuele piletimüügisüsteemile. Uus süsteem hõlmab endas nii veebimüügikeskkonda, klienditeenindajate käsimüügiterminale kui ka uudset piletimasinat rongides.

Elroni juhatuse esimehe Andrus Ossipi sõnul on uus süsteem eelkõige ajakohasem. „Praegu kasutusel olev piletimüügisüsteem on pärit aastast 2010, mistõttu see vajas kaasajastamist. Uus terviklik elektrooniline piletimüügisüsteem pakub piletiostuks mugavamaid ja mitmekülgsemaid võimalusi nii veebis kui rongis pileti soetamisel.“

Uus piletimüügisüsteem võimaldab kasutusele võtta veel rea uuendusi ja pakkuda täiendavaid võimalusi, mis muudavad piletiostu mugavamaks ja paindlikumaks ning laiendavad reisijate sõiduvõimalusi. Uuendustest anname teada jooksvalt,“ lisas Ossip. 

Uus veebikeskkond käivitatakse augusti lõpus, ülemineku perioodil jääb paralleelselt toimima endine süsteem.
Elroni kaardile laetud raha jääki näeb kuni uue süsteemi täieliku käivitumiseni ainult vanast veebist. Klient suunatakse automaatselt õigele lehele. Uues veebikeskkonnas paranevad muu hulgas erinevate keelte kasutusvõimalused. Kui varem toimis piletimüügisüsteem valdavalt eestikeelsena, siis uus süsteem võimaldab kuvada nii piletiostuinfot kui operatiivseid teateid ja kommentaare nii eesti, inglise kui ka vene keeles.      

Pärast veebikeskkonna käivitamist võetakse rongides kasutusele uued käsimüügiterminalid. Uued terminalid töötavad vanadest kiiremini, on kaalult kergemad ning mugavamad käsitseda. Näiteks toimib kaardimakse viipemaksena, mistõttu on vaja terminali sisestada vähem infot. Kiirem ja lihtsam piletimüügiprotsess jätab klienditeenindajale rohkem aega keskenduda iga reisija vajadustele. Samuti on internetist Elroni kaardile ostetud piletid terminalis näha kohe pärast ostu sooritamist, vanade terminalide puhul võis see veidi aega võtta.                                     

Käesoleval nädalal hakatakse rongidesse paigaldama piletimasinaid. Paigaldustööd jõuavad lõpule augustikuu jooksul. Pärast paigaldamist on piletimasinad testimisel, reisijad saavad uuest masinast pileteid osta testperioodi lõppedes. Piletimasinad pakuvad kliendile võimaluse pilet ise soetada, mistõttu ei pea ootama piletiostu võimalust klienditeenindajalt. Ka on piletimasinast ostetud piletid alati 10 protsenti soodsamad. Esialgu on piletimasinast võimalik pilet osta Elroni kaardiga. Tallinlastele ja Saue elanikele on vastavas tsoonis sooduskaardina kasutatav ka Ühiskaart.

Piletimasina kasutamine on mugav ja lihtne. Iga masina juurde paigaldatakse vastavad juhised ja voldikud, millega on võimalik tutvuda juba testperioodi vältel. Lisaks on piletimasina kasutusvõimalused põhjalikult kirjeldatud Elroni kodulehel: elron.ee/piletimasin

Piletimasin loob eeldused ka kontaktivaba pangakaardi kasutamiseks. Kauaoodatud võimalus kaardimakseks elektrirongides peaks teoks saama 2018. aasta esimeses pooles.                 

Piletimüügisüsteemi loojaks valiti riigihankega ühistranspordi pileti- ja makselahenduste ning reaalaja infosüsteemidega tegelev tehnoloogiaettevõte AS Ridango, kelle loodud on innovaatilised elektroonilised piletisüsteemid nii Tallinnas kui Tartus, aga ka mitmel pool Põhjamaades.

Ridango tegevjuhi Erki Lipre sõnul on Elroni piletisüsteemi näol tegemist ettevõtte jaoks väga olulise projektiga, kuna spetsiaalselt rongide jaoks töötati välja uuenduslik validaator, samuti täiendati oluliselt kaugliinide spetsiifikast tulenevat süsteemi funktsionaalsust, mis erineb suurel määral linnades kasutatavast äriloogikast.

“Suure puutekraaniga iseteeninduslikud validaatorid rongides on kahtlemata uus ja innovaatiline lähenemine kogu Euroopa kontekstis. Loodame Elronit tuua eeskujuks kõigile teistele rongifirmadele ja kasutada sarnast lahendust edaspidi ka muudes projektides,” lisas Lipre.

Elroni rongides kasutatavate erinevate piletiostu võimaluste ühtlustamiseks ja lihtsustamiseks asendatakse pilet.ee keskkonnast ID-kaardile ostetavad piletid Ühiskaardile ostetavate piletitega. 

Kommentaare ei ole: