neljapäev, 29. mai 2014

Intervjuu Harju Eluga

Allpool on avaldatud intervjuu Harju Elu reporteri Allar Viivikuga (26.05.2014)

Millised on suurimad muudatused Harjumaa elaniku jaoks 1. juunil kehtima hakkavas sõiduplaanis?
Kui Harjumaa elanike poolt vaadata, siis 1. juunist rakenduv sõiduplaan loob paremad ümberistumisvõimalused Aegviidu jaamas elektri- ja diiselrongide vahel ning tiheneb tipptunni väljumiste arv Türi suunal.

Millistele liinidele lisatakse väljumisi?  Kui, siis kui palju? 
Väljumisi tuleb 1. juunist juurde Tartu tavaliinil, Valga liinil ning Narva suunal.

Kas päevane “aken” rongiplaanides jääb või mitte? 
Päevane paus reisirongiliikluses on raudteeomanike poolt kehtestatud ning vajalik selleks, et raudteeomanik saaks teostada järelevalve- ja hooldustöid oma taristul.
Kaheteelisel raudteel on eeskirjadega selleks ette nähtud 2 tunnine reisirongiliiklusseisak.

Millal saabuvad viimased diisel- ja elektrirongid? Kui palju siis neid liinidel sõidab?
Tänaseks on Elroni depoosse laekunud kõik meie rongid. Liinitöös kasutame igapäevaselt 13 elektrirongi 18-st ning kõiki oma 20 diiselrongi (1 diiselrong on hetkel avariiline). Diiselrongide puhul on 3 rongi haakena kasutusel.

Mis saab Raasiku vallas kannatanud diiselrongist?
Avariiline diiselrong taastatakse, ehitades kahes kahjustunud vaguni asemel uued. Uued kaks vagunit peaks Eestisse saabuma 2015. aasta kevadeks.

Kas ja millal võib tulla taas piletihindade muutumine?
Piletihindade osas toob sügis selguse, kuna siis on selgunud edaspidine kulubaas kütuste, raudteetasude jm. osas ning ka tulubaas reisijate rongikasutuse baasilt. Antud näitajatelt saame avaldada uued hinnakirjad, kus hinnatõus selgub konkreetsest liinist ja vahemaa pikkusest. Kindlasti jääb Elron soodustama kuupiletite ja veebi kasutust ehk sealne hinnatase on meie nägemuses pikaajaline ning pigem ei muutu.

Kas on plaanis ka tunni- ning päevapiletid?
Elron müüb täna päevapileteid – tsoneeritud ala päevapileteid on võimalik osta nii rongist kui pilet.ee leheküljelt. Pilet.ee keskkonnas olevaid päevapileteid on kõige mugavam soetada oma mobiiltelefoni kaudu. Ostujuhised on toodud rongide C alas.
Tunnipiletite puhul võib öelda, et järgmise piletimüügisüsteemi puhul - mille kasutuselevõtt lähiaastatele planeeritud on - on üks meie mõtteid olnud muuta tänased ühe korra sõidu tsoonipiletid tunnipõhiselt kehtivaks.

Kas on idasuunalistel diiselrongidel taastada Aruküla, Raasiku, Kehra ning Aegviidu peatused?
Idasuuna diiselrongidel (v.a. Tartu ekspress) on täna Kehra ja Aegviidu peatused ette nähtud. Saan aru, et mõeldud on Raasiku ja Aruküla peatuste puudumist. Kuna Elron on 1. juunist loonud ümberistumisvõimalused läbi Aegviidu jaama elektrirongidelt diiselrongidele (ja vastupidi), siis pigem on meie suund kaotada diiselrongidelt ka Kehra peatus, kuna ka Kehrast saaks diiselrongiga sõita Aegviitu, kus on tagatud ümberistumisvõimalus. Meie tänane kogemus diiselrongidelt Aruküla jt. peatuste äravõtmisega on olnud positiivne – kaugemale sõitjad on kiitnud kiiret sõiduaega ja vähe peatuvat rongi ning teisalt on Aegviidu elektrirongid saanud juurde kasutajaid, andes nii õigustuse Aegviidu liini väljumiste arvu kasvule, mille aasta algusest ära tegime.