esmaspäev, 9. detsember 2013

Elron vastus EPL artiklile

Tere,

Elron avaldab siinkohal oma vastuse, mis anti EPL ajakirjanikule seoses artikliga "Uued rongid enam paljudes väikestes kohtades ei peatu".

Kuna uued rongid on võrreldes vanadega oluliselt kiiremad, töötas Elron koos raudteeomanikega välja ka uue sõiduplaani. Uues sõiduplaanis vähenesid keskmiselt kõikidel liinidel ühendusajad 15%, mis on väga hea number, kuna see tuleneb ainult tänu uue rongi paremale kiirendus- ja pidurdusvõimekusele.

Asjad on läinud paremaks – meil kaks korda rohkem igapäevaseid väljumisi nüüdsest Viljandi, Türi, Narva, Koidula ja Tartu Ekspress (sh Jõgeva) liinidel. Meil on ulatuslikult vähenenud sõiduajad: Narva-Tallinn 2h 44min võrreldes vana 3h 11min, Tallinn-Tartu tavaliin 2h 23min (14:55 väljuv) võrreldes vana 3h, Tallinn-Viljandi liinil 2h 9min (7:36 väljuv) võrreldes vana 2h 25min.

On vale väita, et kõik kiirrongid paljudes väikestes kohtades ei peatu. Meie rakendatav sõiduplaan ühtib pea 100% täna kehtivaga – ainsana kadusid Narva ja Tartu tavaliini rongidel peatumised Aruküla ja Raasiku peatustes. Me tegime selle otsuse, lähtudes faktist, et antud peatusi teenindab eelkõige linnalähi-rongiliiklus ehk Aegviidu elektrirong, mille väljumiste arv 1. jaanuarist ulatuslikult suureneb. Me teeme tööd selle nimel, et märtsis või hiljemalt mais nihkus hetkel 6:44 Tallinna saabuv elektrirong tund hilisemaks. Seejärel on mh. Raasiku vallast toimumas Tallinna suunal väljumised iga poole tunni järel ajavahemikus 7:05-8:45. Mis puudutab Raasiku valla elanike soovidele sõita Tartu ja Narva suunas, siis maikuu lõpust rakenduvas sõiduplaanis on meie Aegviidu elektrirongid läbi Aegviidu jaama alati seotud Narva ja Tartu liini rongidega viisil, kus sujuv ümberistumine oleks tagatud.Täna on tagatud Raasiku/Aruküla peatusest pääs Tartu kell 7:18 ja 15:15 ning pääs Narva 16:32, vastupidi siis kella 10:16 ja 21:00-ks ning Narva poolt kella 9:30-ks. 1. jaanuarist tagame me Raasikult Tartu suunas sõidu kell 15:04 väljuva elektrirongiga ning Narva suunas sõidu 15:54 väljuva rongiga. Lisaks saab Narva suunas ka 18:54 väljuva elektrirongiga. Vastupidi pääseb Narvast Raasikule 7:36 saabumisega ning 9:46 saabumisega. Meie siht on, et maikuu lõpuks on kõik Narva ja Tartu tavaliini rongid seotud Aegviidu jaama kaudu elektrirongidega.
Hagudi peatuskoha kasutajale oleme läbi Raplamaa kohalike lehtede andnud samuti konkreetse lubaduse: me muudame 16:56 ja 18:20 toimuvaid väljumisi viisil, kus need läheneksid 17:30 kellaajale (nö. kõige parem väljumisaeg). Hetkel ootame raudteeomanikult juba esimest näidisgraafikut, kuid eelinfo baasilt saame öelda, et uuteks väljumisaegadeks kujunevad 17:35 ja 18:10. Seetõttu muutub Viljandi kiirliini väljumisaeg varasemaks (17:15), ent ma usun, et nüüdne lahendus peaks olema parim kompromiss. Loodame antud muudatused rakendada samuti märtsikuu lõpust ent mitte hiljem kui maikuu lõpp.

Jõgeva-Tartu liini väikepeatustega (Kärkna, Tabivere, Kaarepere) puhul võime öelda, et me oleme kursis nende 1500 inimese sooviga saada rongiga Jõgevale ja ka Tartusse kella 8-ks ja sealt tagasi kella 17-st. Täna 7:40 Tartust väljuv ja 8:24 Jõgevat läbiv rongi ei saa me tuua hetkel varasemaks, kuna antud rong on seotud Riia-Valga rongiga, millelt me peame tagama ümberistumisvõimaluse Tallinna sõitvasse rongi.  Sama olukord on ka 18:35 Tartust väljuva ja 19:18 Jõgevat läbiva rongiga. Küll aga plaanime 16:52 Jõgevat läbiva Tallinn-Tartu rongi hilisemaks viia. Üldiselt nõuab Tabivere valla soovitud sõiduplaan aga eraldi Jõgeva-Tartu rongiliini. Tõsi on see, et maikuu lõpust tulevad täiendavad väljumised mh. Tartu liinile ning siis saame me teha otsuse, kus me toome mainitud kellaaegadele sellised väljumised.