esmaspäev, 9. detsember 2013

Elron vastus EPL artiklile

Tere,

Elron avaldab siinkohal oma vastuse, mis anti EPL ajakirjanikule seoses artikliga "Uued rongid enam paljudes väikestes kohtades ei peatu".

Kuna uued rongid on võrreldes vanadega oluliselt kiiremad, töötas Elron koos raudteeomanikega välja ka uue sõiduplaani. Uues sõiduplaanis vähenesid keskmiselt kõikidel liinidel ühendusajad 15%, mis on väga hea number, kuna see tuleneb ainult tänu uue rongi paremale kiirendus- ja pidurdusvõimekusele.

Asjad on läinud paremaks – meil kaks korda rohkem igapäevaseid väljumisi nüüdsest Viljandi, Türi, Narva, Koidula ja Tartu Ekspress (sh Jõgeva) liinidel. Meil on ulatuslikult vähenenud sõiduajad: Narva-Tallinn 2h 44min võrreldes vana 3h 11min, Tallinn-Tartu tavaliin 2h 23min (14:55 väljuv) võrreldes vana 3h, Tallinn-Viljandi liinil 2h 9min (7:36 väljuv) võrreldes vana 2h 25min.

On vale väita, et kõik kiirrongid paljudes väikestes kohtades ei peatu. Meie rakendatav sõiduplaan ühtib pea 100% täna kehtivaga – ainsana kadusid Narva ja Tartu tavaliini rongidel peatumised Aruküla ja Raasiku peatustes. Me tegime selle otsuse, lähtudes faktist, et antud peatusi teenindab eelkõige linnalähi-rongiliiklus ehk Aegviidu elektrirong, mille väljumiste arv 1. jaanuarist ulatuslikult suureneb. Me teeme tööd selle nimel, et märtsis või hiljemalt mais nihkus hetkel 6:44 Tallinna saabuv elektrirong tund hilisemaks. Seejärel on mh. Raasiku vallast toimumas Tallinna suunal väljumised iga poole tunni järel ajavahemikus 7:05-8:45. Mis puudutab Raasiku valla elanike soovidele sõita Tartu ja Narva suunas, siis maikuu lõpust rakenduvas sõiduplaanis on meie Aegviidu elektrirongid läbi Aegviidu jaama alati seotud Narva ja Tartu liini rongidega viisil, kus sujuv ümberistumine oleks tagatud.Täna on tagatud Raasiku/Aruküla peatusest pääs Tartu kell 7:18 ja 15:15 ning pääs Narva 16:32, vastupidi siis kella 10:16 ja 21:00-ks ning Narva poolt kella 9:30-ks. 1. jaanuarist tagame me Raasikult Tartu suunas sõidu kell 15:04 väljuva elektrirongiga ning Narva suunas sõidu 15:54 väljuva rongiga. Lisaks saab Narva suunas ka 18:54 väljuva elektrirongiga. Vastupidi pääseb Narvast Raasikule 7:36 saabumisega ning 9:46 saabumisega. Meie siht on, et maikuu lõpuks on kõik Narva ja Tartu tavaliini rongid seotud Aegviidu jaama kaudu elektrirongidega.
Hagudi peatuskoha kasutajale oleme läbi Raplamaa kohalike lehtede andnud samuti konkreetse lubaduse: me muudame 16:56 ja 18:20 toimuvaid väljumisi viisil, kus need läheneksid 17:30 kellaajale (nö. kõige parem väljumisaeg). Hetkel ootame raudteeomanikult juba esimest näidisgraafikut, kuid eelinfo baasilt saame öelda, et uuteks väljumisaegadeks kujunevad 17:35 ja 18:10. Seetõttu muutub Viljandi kiirliini väljumisaeg varasemaks (17:15), ent ma usun, et nüüdne lahendus peaks olema parim kompromiss. Loodame antud muudatused rakendada samuti märtsikuu lõpust ent mitte hiljem kui maikuu lõpp.

Jõgeva-Tartu liini väikepeatustega (Kärkna, Tabivere, Kaarepere) puhul võime öelda, et me oleme kursis nende 1500 inimese sooviga saada rongiga Jõgevale ja ka Tartusse kella 8-ks ja sealt tagasi kella 17-st. Täna 7:40 Tartust väljuv ja 8:24 Jõgevat läbiv rongi ei saa me tuua hetkel varasemaks, kuna antud rong on seotud Riia-Valga rongiga, millelt me peame tagama ümberistumisvõimaluse Tallinna sõitvasse rongi.  Sama olukord on ka 18:35 Tartust väljuva ja 19:18 Jõgevat läbiva rongiga. Küll aga plaanime 16:52 Jõgevat läbiva Tallinn-Tartu rongi hilisemaks viia. Üldiselt nõuab Tabivere valla soovitud sõiduplaan aga eraldi Jõgeva-Tartu rongiliini. Tõsi on see, et maikuu lõpust tulevad täiendavad väljumised mh. Tartu liinile ning siis saame me teha otsuse, kus me toome mainitud kellaaegadele sellised väljumised.

4 kommentaari:

Kati Karu ütles ...

Tere

Ikkagi jääb selgusetuks,kas siis mai lõpuks on jälle tagatud Aruküla/Raasiku/Lagedi inimestel võimalus sõita ka hommikul Tartu suunas ümberistumisega Aegviidus diiselrongile? Ja miks siis sõiduplaane ei muudeta üheaegselt, seega võiks antud peatused niikaua seni diiselrongide sõiduplaanis sees, kui tekib Aegviitu elektrirongiga ette sõitmise võimalus.
Samas on mul küsimus Tartu suunalt tulles ümberistumise aja kohta: nii hommikusel rongil (jõuab Tallinnasse 10.32, Aegviidus 9,52) kui ka õhtusel rongil (jõuab Tallinnasse 21.17, Aegviidus 20,37) on ümber istumise aeg ca pool tunni.Kas on mingit raudtee ooteruumi või kas on võimalik kohendada antud rongide väljumisi, eriti õhtul üheksa aeg on väga masendav 28 min. perroonil oodata. Reisijasõbralikele lahendustele lootes,
Kati Karu

EESTIMAA BLOGI ütles ...

See pikk jutt juba sammuke edasi. Ometi paistab, et ikka puudub arusaam inimeste liikumistest ja liiga palju on pandud rõhku ümberistumistele, mõistmata, et need ei ole reisijale mugavamad. Või peaks olema normaalne, et Raasikult Elvasse sõitja peab kaks-kolm korda ringi istuma?
Milline saab olema sõidu maksumus nii, sest ei tahaks uskuda, et elektrirongis saab Elvasse pileti osta!

Janar Vaik ütles ...

valetate ja vassite. Kui seni oli Raasikult Tallinnasse ühtekokku 14 väljumist siis nüüd on 13. Kus on see tihedam sõidugraafik. Ärge mängige sõnadega elekter ja diisel. Meid ei huvita et elektri väljumis on rohkem. meid huvitab see et kokku väljumisi oleks rohke. Kahjuks Elron oma reklaamides valetab nii et suu suitseb.

Elron Eesti ütles ...

Meil oli Raasiku vallas uute rongide sõiduplaani puudutavas asjus väga töine koosolek vallaelanikega ning kindlasti saime me sealt vajaliku tagasiside, mida arvesse võtta uue sõiduplaani koostamisel.

Rõõm on tõdeda, et lõviosa inimesi on mõistnud ümberistumise põhjusi ning ka rahul meie pakutava lahendusega, kus maikuu lõpust on kõik Narva ja Tartu Aegviidus peatuvad diiselrongid seotud elektrirongidega viisil, kus läbi Aegviidu jaama pääseb minimaalse (5-15 minutit) ümberistumisega sõitma Narva ja Tartu suunas.