teisipäev, 22. oktoober 2013

2014. aasta sõiduplaanist

2014. aasta saab olema oluline aasta reisirongide sõiduplaanide osas.

Uued rongid on juba toomas kiiremad sõiduajad elektrirongide liikluspiirkonda Harjumaal ning alates 1. jaanuarist toimub see teatud osas ka ülejäänud Eestis. Lõplikult võetakse uued, kiiremad sõiduajad kasutusele 2014. aasta maikuu lõpust.

Oluline on rõhutada, et antud tähtaeg tuleneb asjaolust, kus 1. juunist hakkab kehtima täiesti uus rongide liiklusgraafik Eestimaa raudteedel ja siis on Elronil võimalus 100% ettevõetavaid plaane realiseerida.

Lisaks kiiremale ühendusajale kasvab selgelt ka reisirongide väljumiste arv Eestis. Kui elektrirongide puhul toimub mahu kasv juba 1. jaanuarist viisil, kus on võimaldatud Paldiski, Riisipere ja Aegviidu liinide ühendamist Tallinnaga iga tunni aja tagant mõlemas suunas ning Keila-Tallinn lõigu tipptunni väljumiste arvu kasvatamist neljale väljumisele tunnis mõlemas suunas,

siis diiselrongide puhul on 2014. aasta maikuu lõpuks Tartu liinil sisse seatud igapäevaselt toimiv kord, kus Tallinna suunas väljub rong iga 2 tunni järel. Sama siis ka vastupidi.

Viljandi liinil on toimuvad väljumised iga 3 tunni järel.

Samuti on Elron koostöös Rapla- ja Järvamaaga otsustanud pikendada kõik tänased Lelle rongid Türini, parandades nii veelgi Järva maakonna ühenduskvaliteeti pealinnaga.

Üks tähtsamaid ja ka huvitavamaid väljakutseid vedajale on aga ümberistumisvõimaluste korraldamine. Elron näeb, et alates 2014. maikuu lõpust on Eesti reisirongide liiklus korraldatud muuhulgas ka viisil, kus:
  1. Igalt Narva-Tallinn rongilt saab Tapa jaamas ümber istuda Tartu suunas sõitvale rongile &igale Tallinn-Narva rongile saab Tartust tulevalt rongilt ümber istuda Tapa jaamas
  2. Iga Tartu ja Narva rongiga on Aegviidu jaama kaudu seotud elektrirong. Nii on võimalik elektrirongilt istuda diiselrongi ja vastupidi, andes nii võimaluse ka Harjumaa idasuuna väiksematest peatuskohtadest (nt Kulli, Raasiku jne.) liikuda rongiga Narva ja Tartu suunas.
  3. Igalt Riia-Valka rongilt pääseb edasi Valga-Tartu-Tallinn rongile &
    igale Valka-Riia rongile pääseb Tallinn-Tartu-Valga rongilt.
  4. Iga Valga-Tartu ja Tartu-Koidula rong on Tartu jaama kaudu seotud Tartu ekspressrongiga. Nii on võimalik Valga ja Koidula suuna inimestel kiirelt pääseda Tallinna ja vastupidi.
  5. Lelle-Pärnu lõigul liigub eraldi rong, mis teostab ette- ja äravedu Viljandi rongile Lelle jaamast.

23 kommentaari:

kaelster ütles ...

Tere.

Vaatasin teie kodulehel olevaid sõiduplaanikavandeid. Natuke jäi arusaamatuks, mitu minutit on ette nähtud ümberistumiseks Lelle jaamas Pärnu rongile (ja vastupidi).
Mis juhtub, kui üks rongidest jääb hiljaks? Ning kas ühte lühikest jaamavahet Pärnu kaubajaamast Pärnusse sõidab tõesti 13 minutit?

Lisaks on Tartu- Koidula rongi sõiduplanis näpuviga. Kui rong on Rebasel 17.57, ei saa ta järgmises jaams olla 17.04 (ja too viga läheb kuni lõpuni)

Paul Andreas Uuetoa ütles ...

Te vahepeal rääkisite, et hakkate oma rongidega korraldama liiklust Tallinna ja Riia vahel? Kas see ka juhtub?

keila prole ütles ...

Kas kevadest on plaanis tagasi tuua ka Keila - Tallinn ekspress? Sellest on praegu tunda teravat puudust, ka avaldatud uutes sõiduplaanides. Tipptundidel kuluks 10 minutit lühem sõiduaeg kindlasti ära.

Samuti tunnen huvi, kas 7 tundi ja 45 minutit kestev öine paus Tallinn - Keila liinil jääb ka tulevikus samasse suurusjärku? Arvestades päevast rongide tihedust, mis seob Keila tõepooelst mugavalt Tallinnaga, tundub see pisut karm paus.

Aime ütles ...

Miks ei ole enam ühtegi graafikut kodulehel? (Või ei oska ma seda leida) Kas selleks, et ei saaks oma arvamust (loe pahameelt) süsteemsele rongiliikluse hävitamisele ja tööinimese mõnitamisele enam väljendada? Millal ilmuvad planeeritavad graafikud uuesti kodulehele? Või kavatsetakse inimesed 31.12.2013.a fakti ette panna, et võtke või jätke?

Ühest võiksite ikka aru saada, et vähemalt pooled rongiga sõitjad on igapäevaselt tööl käivad inimesed. Ning võiks arvestada, et pooleteist tunnised väljumisaegade vahed tööpäeva lõpu (nagu oli 22.10.2013.a avaldatud graafikutes) ajale ei ole aktsepteeritav.

Elron Eesti ütles ...

Avaldame sõiduplaaniplakatid novembrikuu alguses meie kodulehel.

Riia liini avamise nimel teeme tööd, seades sihiks 2015. aasta.

Lelle peatusesse määratud ümberistumiseaeg on piisav, et jõuda rahulikult teise rongi.

Ants Maasik ütles ...

Nüüd siis saan Tartust kiirrongilt Aegviidus ümber istuda elektrirongile Arukülla sõitmiseks? See on küll teretulnud! Aitäh!

Mihkel ütles ...

Kas tulevikus, pärast Maikuus tehtavat sõiduplaanimuudatust, on üldse paslik loota, et ümberistumine Lelles muutub olematuks, ehk siis eraldi sõitev Tallinn-Pärnu rong või siis endiselt koos väljuvad T-V ja T-P rong, mis on kokku haagitud ja mis haagivad end Lelles lahti.

Paul Andreas Uuetoa ütles ...

Vahepeal oli juttu ka Tallinn-Paldiski ekspressist. Kas selle plaani olete maha matnud?

kaelster ütles ...

Tänan vastuse eest, aga siiski võiksite sõiduplaanis konkreetselt ära märkida, mitu minutit Lelles ümberistumiseks iga reisi puhul on.
Üks minut oleks natuke vähe, kuskil 3 minutit aga täitsa piisav.

Andrus Metsma ütles ...

Huvitab see Lelle - Pärnu teema. Mitu korda päevas on võimalik ümbertistumisega Pärnu pääseda. Ja teiseks - kas ühtegi otserongi ei tulegi, pean silmass asja tehnilist poolt nagu meeskonna vahetus ja tehniline hooldus?

Elron Eesti ütles ...

Lelle-Pärnu liinil sõidab omaette diiselrong, mis saabub 5 minutit enne Viljandi rongi Lellesse ja väljub sealt 5 minutit peale Viljandi rongi.

Elron Eesti ütles ...

Paldiski liinile tuleb ekspressrong tagasi 2014. aasta maikuu lõpuks.

Elron Eesti ütles ...

Tartu-Aruküla ehk diiselrongi ja elektrirongi vaheline seos tekib lõplikult 2014. aasta maikuu lõpuks, mis kõik Narva ja Tartu tavaliini rongid on Aegviidu jaamas seotud elektrirongidega (ümberistumisvõimalus).

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Elroni senises sõiduplaanis (peatustes) oli üks väga tublilisand. Nt Aegviidus näitas ümberistumisvõimalust bussile ja selle väljumist. Tõsi küll, ei olnud viiteid Tartu ja Narva rongidele.
Nüüd aga tundub, et leitud mänguasjaga minnakse liiale. Pean silmas ümberistumisi. Võin Teile saladuskatte all reeta saladuse. Ümberistumisi peab olema võimalikult vähe,kuid nii palju kui mingil põhjusel vajalik. Aga loodan, et saate selle huvitava väljakutsega aastate jooksul joone peale, et peamisi tõdesid mõista.
Edu!

Reeno ütles ...

Kas on loota ka kodulehe sõiduplaaniotsingu täiustamist nii, et saaks otsida sobivaid ronge näiteks marsruutidel "Tartu->Narva" või "Pärnu->Viljandi", aga ka "Keila->Aruküla" või "Rapla->Tartu"?

Elron Eesti ütles ...

Kindlasti.

Anni ütles ...


Tere!
Te väidate, et graafiku järgi saab ka Aegviidu liinil olema väljumised mõlemas suunas iga tunni tagant.
Mis vahe on siis Tallinna poolt 9:27 ja 13:26 vahel?
Ja Aegviidu poolt 10:25 ja 14:25.
Kas siis kasvõi neid nädalavahetuse ronge pole võimalik igapäevaseks muuta?
4 tundi kahe rongi vahel, eriti arvestades mitte kõige pikemaid vahemaid, on liiga palju.

Aga tore, et graafik on tihedamaks läinud!

Elron Eesti ütles ...

Antud vahe tuleneb raudteeomaniku seatud korrast, kus keskpäeval toimub raudtee tehnohooldus.

kaelster ütles ...

Avaldatud kagusuuna sõiduplaani on kaks apsakat sisse lipsanud

1. Õhtune Valga rong ei saa olla ühekorraga (17.42) nii Aardlas kui Ropkal.
2. Seesama rong ei saa olla kell 18.09 Paluperas, kui see alles kell 18.10 Elvast väljub

Kohilast ütles ...

Uues sõiduplaanis edelasuunal on igapäevaselt hommikupoolikul linna sõitmise võimalus viimase ajana nt Kohilast 8.55 ja järgmine väljumine alles 13.04. Ära on kadunud 10.57 rong. Ometi on ju sellel kellaajal reisijaid...

lauril ütles ...

Annil on eespool väga õige küsimus.
Aegviidu suunal on uutes plaanides päevasel ajal tööpäevadel ikka liiga pikk vahe, neli tundi.
Selge, lugesime siit Elroni vastust, et omanik tahab teha sel ajal hooldustööd. Aga selleks omanikuks on ju 100% osalusega riigile kuuluv ettevõte Eesti Raudtee. Ka Elron on ju 100% riigile kuuluv. Seega ütleb see vastust, et meie, Elron(riik), ei saa rongi juurde panna, kuna meie, Eesti Raudtee(riik) teeme samal ajal tehnohooldust????
Kaks riigiettevõtet, palun püüdke see probleem omavahel lahendada, idasuunal sõitvad inimesed ootavad väga Aegviidu-Tallinn rongi(ja ka vastupidises suunas) lõuna paiku ka tööpäevadel.

Margaret ütles ...

2Kuidas on võimalik jaanuarist maini Arukülast Tartusse sõita ja vastupidi? Kas läbi Tallinna? See on ju eriti reisijasõbralik või kuidas?
Aruküla elanik

Elron Eesti ütles ...

Oleme veebruarikuu teises pooles avaldamas oma kodulehel uued, maikuu lõpust kehtima hakkavad sõiduplaanid, kus on arvestatud suurel määral nii meie klientide kui maavalitsuste antud tagasisidet meie sõiduplaanidele.