teisipäev, 15. jaanuar 2013

Multifunktsionaalne ala

Uute rongide liinile tulekul saab olulise tähenduse sõnaühend "multifunktsionaalne ala".

Antud nimetust kannab Tallinna poolt lugedes kolmas vagun. Ooteplatvormil seistes tunneb antud ala ära suurest kleebisest rongiustel ning kahest uste-avamisnupust.


Multifunktsionaalne ala on oluline, kuna ala sisaldavas vagunis on:
  • rattahoidjad ja kohad ratastooliga reisijatele ning lapsevankritele
  • WC
  • vaguni uksed avanevad ka lühikeste ooteplatvormide ääres (st. teiste vagunite uksi siis ei avata)
Multifunktsionaalse alaga vagun on ühtlasi ka ainus vagun, kuhu:
  • Saab siseneda ja seejärel kinnitada ratastooli
  • Saab siseneda ja seejärel parkida kindlalt lapsevankri
  • Tohib siseneda ja parkida jalgratast
  • Tohib siseneda puuris või suukorvistatud lemmikloomaga.
See tähendab, et teised vagunid ei ole nt. ratastoolis reisijale sobilikud või ei ole teistesse vagunitesse lemmikloomaga või jalgrattaga sisenemine lubatud.

10 kommentaari:

Eeva A ütles ...

Kas WC-sid saab kasutada ka või hakkavad uksed olema lukus?
Harju Elus ütles ER esindaja, et WC-de uksi hoitakse lukus.
Milleks siis üldse reklaamida, kui kasutada ikkagi ei saa!

Elektriraudtee ütles ...

WC-de lukus hoidmise küsimusega me tegeleme.

WC-d saab kindlasti kasutada, on ta siis püsivalt avatud või klienditeenindaja poolt avatav.

Risto Rütte ütles ...

Loomulikult hakkavad WC-d olema avataud. Mis 21. saj rong see oleks, kus ei oleks WC-d?

Läänes on uks lukus, kui keegi on sees, muidu ikka avatud. Sisenemine ja väljumine toimub nupule vajutamisega.

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Kus on see ala kahevagunilises rongis?

Heilin Leif ütles ...

Aga kas talvel tuleb ukse lähistel istudes riided seljas hoida, kuna avanevad uksed asuvad otse salongis?

Evelyn ütles ...

Rattad ainult ühes vagunis? Ja kui sinna ei mahu, siis ootan järgmist rongi, mis tuleb.. mitme tunni pärast? Käisime just sõpradega rattamatkal ja alustasime-lõpetasime rongiga ning minu üllatuseks oli rongis VÄGA palju rattureid, igas vagunis olid rattad ja rohkem kui rattahoidjaid. Tegu oli küll Edelaraudtee liiniga, aga ega see niipalju lühematest liinidest erinegi. Kuna piletimüümisel rattaid ei registreerita, siis võibolla ongi petlik ettekujutus, et rattaga sõitjad mahuvad ühte vagunisse. No ku pool vagunit saaks rattaid täis panna, siis vast mahuksid ka. Aga lühiliinidel on ju veel lapsekärud ka...

Elektriraudtee ütles ...

Tere,

Kahevagunilises DMU rongis on multifunktsionaalne ala Tallinna-poolses vagunis.

WC-d on lukus lähte- ja sihtjaamades seistes.

Talvel ei ole salongis tavapärasest külmem, sest uste avamisalas on kerge ülerõhk (takistab külmal õhul sisenemist) ning soojakardinad (soojaõhupuhurid uste piitadel). Ka avanevad uksed vaid nupule vajutades, mis suurendab efektiivsust. Rongid on varustatud kliimaseadmetega, mis kontrollivad salongitemperatuuri stabiilsust.

Luuleseadja ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Luuleseadja ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Luuleseadja ütles ...

Minu nimi KADI,

Multifunktsionaalne ala?
Eesti keeles seda sõna ei esine!
Millises osas on rattad ja vakrid? Rattad ära ei mahu, vanker jääb ka ukse ette, kuna vahekäigust see läbi ei mahu, rääkimata istmete vahedest.
Kui sai klienditeenindajalt küsitud, mida tähendab multifunktsionaalne ala, tuli vastuseks: ''Meil ei ole seda mõtet hakata siin igaühele seletama. Enne rongi kasutamist tuleb ise internetist uurida mis see on ja kuidas rongis käituda!'' Kas see on adekvaatne vastus? Peatuste nimed ei ühti tablool märgitud nimedega. Ütleb ühe peatuse ette. Ühed naised tahtsid väljuda Ülemistel aga tegelikult olid nad Vesses.
Kui küsitud sai, et miks see nii teeb, tuli vastuseks, et see olevat ju uus rong.
Mina, kes ma tahtsin Aegviidu-Tallinn liinil Kitseküla peatuses väljuda, tuli hüüe: ''Multifunktsionaalsesse peate minema!'' Küsin, et kus ja mis see on. Vastuseks näidati käega, et sinna minge. Ja siis teised ka turtsusid ning olime kõik üksteise otsas.
Palun tehke midagi oma teenindajatega ja kasutage eesti keelseid väljendeid.

Aga pettumus on uues rongis suur. Ainus pluss on see, et sõidab vaikselt.
Istmed ei sobi absoluutselt seljaga, akna all olev ''hiigelsuur laud'' on asjatu. Päikesekatteid ei ole. Kui on rohkem kui 3-4 jalgratast on nendega juba väga suur probleem. Käisin Aegviidus matkal ja nägin seda oma silmaga. Mõtlen hirmuga, et kui tahan veel minna kas pean Balti jaamas olema, et esimesena oma ratas ära paigutada!?
Lisaks veel tabloo mis ajab segadusse ja see kurikuulus multifunktsionaalsus. Nõuanne suvel:

Lõpp-peatustes võiks uksed lahti olla, mitte kinni-lahti käia!

Tänan tähelepanu eest!