reede, 10. august 2012

Elektrirongide sõiduplaan - 1. september 2013

Käesoleva aasta augustikuus astus Elektriraudtee läbirääkimistesse Eesti Raudteega järgmise aasta sügise sõiduplaani osas.

Teatavasti saabuvad meie esimesed uued rongid novembrikuus ning 2013. aasta juulikuuks on meie veerem edukalt välja vahetatud.

Veeremi väljavahetamisega piirduda pole aga Elektriraudtee soov. Meie nägemuses ja riigi toel on 1. september 2013. a. päev, mil elektrirongiliiklus Eestis kahekordistus.

Nüüd sõltub ainult Eesti Raudteest, kas selline soov ka teoks saab.

Kuigi lõpliku sõiduplaani saame avaldada läbirääkimiste lõppedes, saame jagada natukene infot materjalidest, millega Eesti Raudtee poole oleme pöördunud:

Tallinn - Aegviidu pärastlõunane sõiduplaanikavand


Tallinn-Keila/Paldiski/Kloogaranna/Riisipere sõiduplaanikavand
Antud sõiduplaanimalli dubleeritakse igal tunnil ajavahemikus 6:00 kuni 23:00 
 

34 kommentaari:

kukupai ütles ...

Kui seda plaani vaadata, siis paneb imestama, et osadel reisidel tahetakse Nõmme peatus välja jätta. Nõmmel on väga palju rongikasutajaid, pealegi on see mustamäelastele sobiv ümberistumiskoht, seega tuleks ikka kaaluda seda varianti...

Unknown ütles ...

Liiga paljud pärastlõunastest Aegviidu rongidest sõidavad ainult tööpäevadelt ja kindlasti peaks pärast 22:20 veel üks rong minema, kas või ainult nädalalõppudel kui inimesed tahavad teatris vms käia.

Anonüümne ütles ...

Nõus, Nõmme peatus peaks olema tõesti kõigil rongidel, sellest oleks kasu ka nt Järve ja Hiiu inimestel.

Anonüümne ütles ...

Ja veel - linnasisese sõiduvahendina hakkab rong toimima ainult sel juhul, kui selleks ajaks on lõpuks ometi käivitunud Tallinna ja Harjumaa tõeliselt ühtne piletisüsteem ehk et sama piletiga nagu trammis ja bussis võib Tallinna piirini sõita ka rongis ning näiteks Keila tunnipileti ostnu võib Tondilt sellega trammiga edasi sõita. See oleks hea moment ära kasutada - uued rongid ja peatused ning ühtlasi euroopalik piletisüsteem, meelitaks kindlasti paljusid sõiduharjumusi muutma.

Unknown ütles ...

Ja Aegviidu lisarongidel võiks jätta ära need väiksed peatused.

Anonüümne ütles ...

Kuidas selle aasta septembri sõiduplaaniga lood on?

Anonüümne ütles ...

Väga hea plaan Tallinn-Aegviidu suunal ja kohe kindlasti mitte ei peaks rakendama taas neid n-ö kiirronge ja väikseid peatusi ära jätma.

Anonüümne ütles ...

Kostaksin ka Nõmme peatuse allesjäämise poolt. Olen olnud pidev kiirrongi kasutaja ja seni on küll nii hommikul Keila poolt tulles kui ka õhtul Nõmmelt tagasi sõites olnud hulgaliselt Nõmme peatuse kasutajaid. Miks see peatus nüüd jälle välja tahetakse jätta. Mustamäe piirkonnas asub palju asutuse ja ka koole kuhu lapsed käivad.

Anonüümne ütles ...

Selline plaan tundub olevat katsetus a la "täidame Exceli tabeli korduva mustriga ja vaatame, mis edasi saab."

1. Kaubarongide liikumisgraafik ainult öösiti? Ebareaalne.

2. Klooga-Randa nii palju ronge ööpäevas? Ei ole mõistlik. Ratsionaalsem oleks panna Klooga ja Klooga-Ranna vahele kurseerima mingi odava süstikvaguni, mis looks ühenduse Paldiski rongiga.

3. Nõmme peatust ekspressrongides ei ole? Suur viga. Mõnes mõttes ei ole uute rongide saabumisel ekspressronge ehk enam üldse vaja, kui Flirdi kiirendus on jõuline ja mugav. Praeguste sisikonda loksutavate rongide puhul on küll mugav. Kui aga tahate kindlasti ekspressronge, siis pange enne igat ekspressrongi üks Keila rong liinile, et väikestest jaamadest saaks ümberistumisega ekspressi peale.

4. Pääsküla rong on mõttetu igand, seotud ainult depooga. Tegelikult peaks see rong sõitma hoopis Laagrini: seal on olulised linnanliinibusside peatused ning ka kaugliinide bussipeatus. Lisaks sellele suur tööstusküla. Sel põhjusel peaks ka ekspressrong peale Nõmme ka Laagris peatuma. Pääsküla asub tänapäevase taristu mõttes täielikus perifeerias.

5. Kui te läänesuunal iga kümne minuti tagant ühe rongi välja tulistate, kuidas need Balti jaama tagasi jõuavad? Päeva lõpuks tekib mõnus ummik? Võtame või Riisipere rongi: 8.50 väljub, 9:52 on Riisiperes. Jõuaks ta siis niimoodi tegasi, et 10:50 uuesti väljuda...

Arenguruumi veel igatahes on. Aga minu soovitus: hankige kuskilt üks nõuka-aegne sõiduplaan ja vaadake vähemalt seda. Kvantiteet ei tähenda alati ka kvaliteeti.

Anonüümne ütles ...

Kindel on see, et sõiduplaani koostaja(d) läänesuuna rongidega sõitnud pole. Missuguse haridusega ja kogemustega on sellise plaani koostaja, kes kavandab Pääsküla, s.o. lühema maa rongi sõidu 10 minutit pärast pikema maa rongi väljumist ? Viimasesse tuleb sõitjaid piisavalt, Pääsküla rongis sõidab 10 minuti pärast heal juhul mõni üksik reisija. Kas koostaja üldse teab, kui palju (vähe) on Rahumäe, Hiiu, Kivimäe ja Pääsküla jaamu kasutavaid potensiaalsed rongisõitjaid ? Pääsküla ja pikemate liinide väljumisaja äravahetamisel jääks mõlemasse rongi arvatavalt võrdne arv reisijaid.

Elektriraudtee ütles ...

Tere,

Üritame siis mõnele kommentaarile ka tagasiside anda:

Nõmme peatus ekspressrongidele - ekspressrongide puhul ootame innukalt praegu kestvate remonttööde lõppu (misjärel tõusevad lubatud sõidukiirused). Siis tulevad esimesed katsesõidud uue veeremiga ning saame täpse ülevaate kui kiiresti tava Keila rong sõidab ning kui palju kiiremaks (peatuste arvelt) oleks Keila ekspressrongi vaja teha.

Ühtsest piletisüsteemist - ootame hetkel pikisilmi Tallinna linna piletimüügisüsteemi kasutuselevõttu (septembris), misjärel paari kuu jooksul võtame nende süsteemi üle. See tähendab, et Harjumaa ühine piletimüügisüsteem ongi siis kasutusele võetud.

Aegviidu väikestest peatustest - elektrironge me ekspressidena sellel liinil ei plaani rakendada, sest ekspressrongidena sõidavad seal siis meie diiselrongid (nt Tartu tavarong).

Pääsküla rongist - Pääsküla rongid on graafikusse märgitud, kuna need rongid on ette-anded või koju-tulekud liinirongidele. Pääsküla liini rongi väljumistee arv kindlasti kasvab, kuna a) tõuseb liiklussagedus elektrirongidel b) meie depoosse hakkavad hooldusesse sõitma KÕIK Eesti reisirongid (st Tartu, Valga, Viljandi jne rongid).

Kaubarongid - lausa seadusega on kirjas, et reisirongiliiklusel on eelis kaubavedude ees. Meie täidame riiklikku tellimust ning täna on sellise sageduse vastu riik soovi üles näidanud.

Anonüümne ütles ...

Niisugune tihe Tallinna kesklinna ja Keila vahel (kiirem ja tihedam kui ühistranspordiühendus suure osa Tallinna enda haldusterritooriumiga) on kahtlemata väga meeldiv perspektiiv. Küll aga tahaksin analoogiliselt paljude eelmiste kommenteerijatega rõhutada, et mingi peatus Saue ja kesklinna vahel oleks ekspresside puhul tarvilik, et oleks võimalik pääseda ka Mustamäe ja Haabersti suundadesse, kus elab ju kokkuvõttes üle 100 000 inimese ehk neljandik Tallinna elanikest. Selleks sobiks Nõmme väga hästi, aga põhimõtteliselt ka Laagri.

Üks küsimus tekkis ka. Antud postituses on juttu malli dubleerimisest kella kuuest hommikul üheteistkümneni õhtul. Kas on arutatud ka võimalust mõne muu kellaaja arvel jätta mõni rong ka pisut varasemaks ja hilisemaks? Ilmselgelt ei ole kõigil tundidel selle 17-tunnise perioodi jooksul otsest vajadust lasta iga veerandtunni tagant rong Keila poole, kuigi niisugune sagedus on iseenesest meeldiv (s.t ei peaks plaanigi väga vaatama). Võib-olla piisaks paari reisi muutmisest, et seitsmetunnisest pausist rongiliikluses saaks näiteks viietunnine.

Anonüümne ütles ...

Vajame Nõmme peatust!
Läbi Nõmme sõidavad inimesed bussiga edasi Mustamäe polikliinikusse ja ka mujale.
Minu hambaarst asub Nõmmel, kasutan alati rongiliiklust.

Anonüümne ütles ...

Sellel aasta pärast kehtima hakkval plaanil on Vasalemma ja Riisipere vaheline sõiduaeg 24 minutit ehk täpselt sama palju nagu tänasel päeval.. Sellest võib vist järeldada, et uute rongide tulekuks seda teelõiku korda teha ei jõuta ja need hakkavad seal sama moodi venima nagu praegusedki :(

Elektriraudtee ütles ...

Sõit Vasalemma-Riisipere vahel lüheneb aja mõttes kindlasti järgmise aasta teises pooles.

Konkreetselt kui palju saab öelda kevadel, kui oleme läbi viimas esimesed katsesõidud seal (pärast raudteerenoveerimistööde lõppu).

Anonüümne ütles ...

Nõus, et Aegviidu plaan muidu väga hea, ainult viimane rong peaks olema hilisem, nt 23.00, et inimesed saaksid ka teatris jm käia nii tööpäevadel kui ka nädalavahetustel.

Anonüümne ütles ...

Milleks nii palju kiirronge läänesuunal, mis ei peata paljudes peatustes? Näiteks Valingul on elektrirong sisuliselt ainukeseks ühiskondlikuks transpordisks ja prauguste plaanide järgi petud seal 2 rongi kuuest???. Mille poolest Keila või Saue vms elanikud paremad on?? nendest kohtadest läheb hulgaliselt ka muud transporti..

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Laagri peatus oluline ümberistumisteks bussidelt rongidele ja vastupidi. Kas selle väljajätmine tähendab, et vahel tuleb teha mitmekordseid ümberistumisi?
Nõmme peatuse väljajätmine ikkagi üllatav.
Kas mõne Aegviidu rongi puhul (kui diisel samaaegselt), poleks mõttekas sõita vaid Kehrani?
Mil moel sõiduplaane sobitatakse diislitega, k.a. ümberistumised Aegviidus, sõiduks Tartusse jm?
Kas nii tihe Tallinnast väljumine mõttekas, reaalne ja rahaliselt säästlik?

Sõitja ütles ...

Tervist, sooviks teada, et kas tõesti kiireneb Keila-Tallinn liini sõiduaeg vaid 5 minuti võrra? Võiks ju arvata, et vähemalt 10 minutit oleks mõistlik kiirem sõiduaeg, arvestades, et vahetatakse välja nii rööpad kui ka rongid ise ja üldse kogu taristu.

Veel sooviks teada, et millal hakkab väljuma esimene rong nädalavahetustel Tallinnast Keilasse, esimene võiks olla päris varajane, et ka ööinimesed koju saaksid.

Kui palju hakkab kallim olema ekspressrongi pilet ning palju on tavarongi pilet(sooduspilet)?

Ning kindlasti rakendage ekspressronge, see on Keila ja Saue inimeste suhtes üsnagi mõistlik teguviis, arvestades rahvahulka, mis nendest peatustes liigub.

Samuti ka ekspressrongi aeg võiks olla kiirem Keila-Tallinn liinil, kui vanaga võrreldes vaid 5 minutit.

Oodates tagasisidet,
Igapäevane Sõitja.

Roomet ütles ...

Aegviidust toimuv hilisem väljumine vajaks kindlalt üle 100 igapäevase reisija. Täna selline nõudlus puudub. Nõudluse tekkides saame ka reageerida.

Ekspressronge on Keila ja Saue linna puhul palju kuna seal on olemas vajalik nõudlus.

Laagri ja Nõmme peatuste puhul kasvab väljumiste arv märgatavalt, sõltumata ekspressrongide seal peatumisest. Ekspressrongid on mõeldud nende lõviosa klientide jaoks, kes soovivad kiirelt sõita otse linna-südamesse. Sõltuvalt taristu võimalustest ja läbiviidavatest testsõitudest on kaalumise alla võetav Nõmme linnaossa ühe ümberistumispeatumise loomine.

ELektrirongide sõiduplaan on osa riiklikust reisirongide sõiduplaanist ning kindlasti jälgitakse aastast 2014, et ümberistumislahendused oleks olemas, seda võimalikult mugavalt.

Nii tihe väljumine läänesuunal on loodud, põhinedes erinevatel uuringutel ja meie opereerimiskogemusel.

Sõiduaegade vähenemise ulatus sõltub 2013. aasta katsesõitude tulemustest. Praegused sõiduajad on arvutuslikud/kogemustel põhinevad.

Piletihindu ei planeeri Elektriraudtee lähiaastatel muuta.

Eeva A ütles ...

Roomet ütles:
"Nii tihe väljumine läänesuunal on loodud, põhinedes erinevatel uuringutel ja meie opereerimiskogemusel".

Minu sõidukogemus ütleb, et ühe Keila ekspressi jaoks tööpäeva hommikul ja teise jaoks tööpäeva lõpus oleks täiesti piisavalt reisijaid juba tänasel päeval.

Miks tahab Elektriraudtee, et väga suur osa Keila ja Saue reisijaid peab just Paldiski rongi ära mahtuma? See on ju niigi täis juba!

Elektriraudtee ütles ...

Paldiski rong läheb täna täis alates Keilast/Sauest.

Tulevikus on sellele rongile 15 minutit eespool ja tagapool loodud väljumised kõnealustest jaamadest. Ei maksa arvata, et kui 4 korda rong tunnis Keilast väljub, siis kõik inimesed tingimata neljast selle Paldiski rongi valivad.

Ja kui see ka juhtub, on meie veeremis piisav arv reservkoosseise, et pakkuda lisa-istekohti.

Eeva A ütles ...

Tänan ilusa vastuse eest!
Tulevik on väga lai mõiste, mina pean silmas üsna lähitulevikku.

See reservkoosseisude ja lisaistekohtade teema on eriti huvitav! Et need on siis vajaduse korral Keilast ja Sauelt kohe võtta?

Aga homme ja ülehomme siis peame ikkagi sellega leppima, et Keilast /Sauelt kõik inimesed istekohta ei saagi, sest kaks rongi Keilast tunnis on ikka vähe küll.


07:19
Keila - Tallinn

08:12
Keila - Tallinn (Paldiskist)

08:59
Keila - Tallinn

Elektriraudtee ütles ...

2013 sügis on suhteliselt lähitulevik juba.

Enne seda ei saa tihedamat sõiduplaani pakkuda, kuna pole piisavalt ronge lihtsalt.

Eeva A ütles ...

Aina paremaks läheb! Kuna raudtee on remondis, siis ei jätku ronge.?!

Roman ütles ...

Tere,

Tahaks küsida, et kas on plaanis kasutusele võtta varasemad rongid Aegviidu-Tallinn suunal? Esimene rong jõuab Tallinna 7:20, aga näiteks Paldiski suunast esimene rong jõuab juba 5:53.

Elektriraudtee ütles ...

Täiendavaid ronge (antud juhul varasemaid) lisame siis, kui selle järele eksisteerib reaalne nõudlus.

Roman ütles ...

Aitäh vastuse eest! Tahaks küsida ka seda, et kas on plaanitud küsitlusi vms korraldada,või lausa panna mõni rong nö prooviks varasemalt sõita, et seda selgitada? Hommikune rong on täis ja tean päris mitmeid inimesi, kes on kurtnud, et lähevad tund aega hiljem tööle, kuna varasemat rongi ei ole. Tänan!

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Ekspressrong peaks peatuma kindlalt iga kord ka Nõmmel ja Laagris. Juhin Teie tähelepanu sellele, et mõlemal puhul on tegemist peatustega kus toimub erinevaid ümberistumisi linnatranspordile ja Laagri puhul ka maaliinide bussidele.
Samuti on Laagri oluline koht Pargi ja sõida süsteemi jaoks, ka sellega peaksite te kursis olema.

Taavi Simson ütles ...

Lugesin huviga sõiduplaanide näidiseid ning kommentaare, mis antud postitusele antud. Nõustun juba mitme inimese poolt varem välja öeldud arvamusega, et Tallinn-Keila kiirrongidel peaks ilmtingimata olema sees Nõmme peatus. Seda seetõttu, et tudengid, kes tulevad peale Keilast ja Sauelt, saaksid mugavalt TTÜ-ni. Kui nad tulevad Nõmme peatuses maha, on mugav kohe bussidele nr. 36 ja nr. 23 ümber istuda, või siis jalutada. Samuti on Nõmme peatus mugav põhikooli ja gümnaasiumiõpilastele, kes käivad Keilast või Sauelt Mustamäe ja Nõmme koolidesse.
Usun, et ühe peatuse, antud juhul Nõmme, lisamine sõiduplaani muudab sõiduaega pikemaks maksimaalselt minuti võrra, samas võit paindlikuses ja mugavuses on tohutu.

Elektriraudtee ütles ...

Hetkel on läänesuuna ekspressrongid järgmisest aastast planeeritud peatuma Keila-Tallinn lõigul Saue, Tondi ja Lilleküla peatustes.

Kaalume ühe täiendava peatuse lisamist liinil, kui seda võimaldab sõiduajast (25 minutit) kinnipidamine ja raudtee läbilase.

Oluline on rõhutada, et järgmisest aastast kasvab oluliselt läänesuuna väljumiste arv ja sõidukiirus (tavarongil 35 minutit), mistõttu on meie klientidel laiem valik valida sõiduks tavarong, kui ekspressliini peatuskohad ei peaks sobima.

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Tänan vastuse eest!
Siiski juhin tähelepanu,et ümberistumiste parandamine on niivõrd oluline, et vajalik on 2 peatust - Nõmme ja Laagri. Ka on Laagri just see koht kuhu reisijatel parim võimalus oma auto jätta ehk siis Pargi ja Sõida süsteemi arendamine.

Elektriraudtee ütles ...

Kahjuks ei ole Laagris siiski olemas head Pargi&Reisi lahendust, kuna linnapoolne parkla on selle omaniku poolt suletud pikaajaliste parkijate jaoks.

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Tänan!