kolmapäev, 11. mai 2011

Riisipere & Paldiski rongide sõiduaeg tulevikus

Vähendamaks Paldiski ja Riisipere rongide sõiduaega, oleme kaalumas tulevikus muutust teha need rongid Keila-Tallinn liinil kiirrongina sõitvaks. See tähendab, et Keilast edasi sõites peatuvad nad Sauel, (veel 1 peatus?), Tondil, Lillekülas ja Balti jaamas.

Samal ajal tõstaksime Keila-Tallinn liini tavarongide (kõiki peatusi läbivad) väljumiste arvu.

Antud muudatuste tulemusel väheneks Paldiski ja Riisipere rongide sõiduaeg 10+ minutit ning tõuseks Keila ja Saue inimestele pakutav kiirrongide valik.

Mida arvata ideest?

33 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Minu jaoks muutuks siis Riisipere rong suht mõttetuks kui enam Nõmmel või Rahumäel peale ei saa :( Praegu kasutan igal nädalavahetusel.

Anonüümne ütles ...

Mind häirib kõige rohkem hommikuste rongide pikk ajavahe. See on siis, kui 8.11 väljub kiirrong Keilast ja järgmine rong väljub alles 9.13!!!!!! Enne seda kiirrongi väljub 7.46 tavarong, seega kahe tavarongi vahe on 1,5 tundi! Mulle ja paljudele teistele meeldiks, kui mõni tavarong liiguks 8.30-9.00 vahel veel. On see mõeldav?

Anonüümne ütles ...

Mulle ka ei meeldi, et kella 8:11 ja 9:13 rongide vahele jääb liiga palju aega. Tihti oleks vaja kella 10.00 linna jõuda, aga 8:11 rong tuleb liiga vara ning peab üle tunni aja linnas ootama. 9:13 rongiga jääb aga hiljaks.
Kiirrongide idee pole paha, aga need võiks Laagris ka peatuda.

Anonüümne ütles ...

Pärast seda talvist avariid mindi esmajärjekorras õhtuste kiirrongide kallale. Kas poleks mõeldav, et mõni õhtune rong sõidaks niisuguste peatustega nagu varem Tallinn-Keila kiirrong. Lihtaslt kuidagi tüütu on, et pärast tööpäeva puudub võimalus oma kiirrongi kuukaarti kasutada ja peab muuhulgas peatuma näiteks padulas, kus nägin nüüd alles poole aasta järel esimest korda kedagi peale tulemas.

hansh ütles ...

Nõmme peatus, nagu praegustel Keila kiirrongidel, on samuti vajalik. Palju sõidab TTÜ üliõpilasi ka Keilast kaugemalt.

Anonüümne ütles ...

Nõmme peatus oleks vajalik. Ja ka õhtul võiks mõni kiirrong sõita, kuukaardil oleks siis rohkem mõtet.

Anonüümne ütles ...

Minu meelest on mõte ise täiesti hea, kuid olen ka selle poolt, et peatus Nõmmel peab samuti olema.

anne ütles ...

Kasutan rongi ainult vahetevahel, sest head varianti ei ole ei Keilast Tallinna ega tagasi sõiduks.

Hommikul Keilast 7.46 on väga täis ja aeglane, 8.11 ekspress jõub Tallinna liiga hilja. Asja teeb hullemaks, et rongi pealt kesklinna minek võtab ka veel vähemalt veerand tundi.

Tallinast Keilasse läheb ekspress 16.30 liiga vara, järgmine - Paldiski rong - on täis ja aeglane, samuti ei meeldi mulle selles rongis tarbitava alkoholi kogus. 17.25 Riisipere rong läheb liiga hilja ja on samuti aeglane.

Mul on selline tunne, et kõige magusamad ajad on reserveeritud Paldiskist Tallinna tööl käivatele lihttöölistele ja ülejäänud rahvas saab seda, mis sealt üle jääb.

Anonüümne ütles ...

Kõige enam häirib hommikuste rongide suur vahe. Ettepanek: lisada ca 8:10 Paldiskist väljuv rong. Ja samast väljuv 7:17 rong võiks väljuda 10-15 min varem, sest napilt jääb koolidesse ja töökohtadele hiljaks

Anonüümne ütles ...

8.11 Keila-Tallinn ekspress võiks samuti 10 - 15 minutit varem minna.

16.30 Tallinn-Keila ja 17.00 Tallinn-Paldiski asemel võiks ~16.45 minna tavarong Paldiskisse ja ~17.00 kiirrong Keilasse. Keilas oleks võimalik ümber istuda kiirrongilt Paldiski rongile.
Enne selles suunas edasi fantaseerimist oleks vaja teada, kas uute rongide ajal on kõik rongid ühesugused. Praegused ekspressid peaksid ju vähemalt idee poolest olema mitte ainult kiiremad, vaid ka mugavamad. (Osad vagunid ju vahetevahel ongi!)

Ja milline saab olema piletite süsteem, kui rong on pool maad tava ja pool maad ekspress?

Anonüümne ütles ...

Eraldi kiirrongi kuukaardi kasutamise võimalus on pseudoprobleem. Kiirrongi opereerimine ei tohiks tekitada Elektriraudteele rohkem kulusid võrreldes tavalise rongiga. Pigem vastupidi: peatuma ja pidurdama peab ju vähem. (Algul olid küll kiirrongid pehmete istmetega, kuid see erinevus on kadumas.) Eraldi kiirrongipiletid teevad piletite süsteemi veelgi keerukamaks ning tekitavad sõitjatele mõttetuid ebamugavusi - eriti neile, kes on hinnatundlikumad. Seda eriti arvestades rongide niigi harva sõiduplaani. Niisiis - tühistage kiirrongide eraldi piletiklass ja tehke piletisüsteem lihtsamaks!

Anonüümne ütles ...

Mina olen pigem vastu kiirrongidele Paldiski suunal (Riisipere poole asja). Ise sõidan tihti rongiga Paldiskist erinevatesse kohtadesse Tallinna ning siis oleks kummaline hakata kuskil ümber istuma.
Ning Klooga-Aedlinnast tuleb rohkem inimesi peale ilmselt kui Paldiskist, ehk siis rong peaks ikkagi vahepeal ka peatuma. Artiklist ei saanud aru, kas peale algpunkti (Riisipere, Paldiski) on veel peatusi ennem Keilat...

Anonüümne ütles ...

Mind hämmastab samuti tunniajane paus hommikuse 8.11 kiirrongi ja järgmise, Keilast 9.15 väljuva rongi vahel. Ning müstiline rongirohkus alates 10.25, edasi 10.47, 11.08, 11.32... Nii tööle- kui kooliminejad peaksid sel ajal juba ammu kohal olema! Kui mu tööpäev algab 9.30, jõuan kiirrongiga tööle pool tundi enne õiget aega, järgmisega jään pool tundi hiljaks :(

Anonüümne ütles ...

Eelmise kirjutaja jutu jätkuks tahan mainida, et mind ka hämmastas just see, et alates 9:15 hakkab ronge nagu seeni peale vihma käima. Iga 20 min. tagant. Ja nii juba aastaid! No ja siis tahavad, et kasutage liikumiseks ronge:(

Elektriraudtee ütles ...

Kommentaariks niipalju,

et hommikuste, "tööleviivate" rongide tihedus/hõredus on tingitud sellest, et Balti jaam oma kolme siseneva teega on siis maksimaalselt hõivatud - lõunasuuna diiselrongid, Moskva rong, Aegviidu elektrirong, Narva/Tartu diiselrongid ja siis veel läänesuuna elektrirongid.

Need kõik koosseisud soovivad inimesi Balti jaama toimetada ja see paneb piirangud saabumiste hulgale.

Kohe pärast hommikust tipptundi vabaneb Balti jaam ja siis on pm. see ainult läänesuuna elektrirongide päralt, kuna diislite jt. rongide sõidutihedus on hõredam.

Joosep ütles ...

Aga kohe pärast hommikust tipptundi on inimesed juba muude vahenditega tööle sõitnud. Mis mõttega siis enam iga 20 minuti tagant ronge liigutada? Kas tõesti ainult suurest rõõmust, et Balti jaamas on vaba ruumi???

Minu poolest võiks küll lääne-suuna elektrirongid alustada ja lõpetada Lillekülas, või vähemalt osad neist.

Elektriraudtee ütles ...

Elektrirongid on oma olemuselt linnalähitransport ehk siis rongide väljumises peab olema teatav sagedus (mitte ainult tööle-viivad ja töölt-toovad rongid).

Ka rongides tehtud reisijaloendused ei anna alust arvata, et need rongid võiks käigust eemaldada.


Lilleküla kahjuks ei sobi lõppjaamana, kuna manööverteed on olemas Nõmmel ja siis Balti jaamas.

Ehk siis nendes peatustes saab rong alustada reisi tagasi, olemata vastassuunas. Tondi ja Lilleküla peatuse puhul peaks rong tagasi sõitma tuldud teed pidi, mis ei ole aga võimalik (vastutulevad rongid, raudteeohutus jne.).

Anonüümne ütles ...

Lilleküla ei sobi külljaamana, aga kaaluda tasuks rongi Lillekülasse, misjärel on seal punase tule taga ooteaeg vastavalt vajadusele ja plaanile ning seejärel graafikujärgne sissesõit Balti. Oodaku või rong sissesõitu Lillekülas 18 minutit ja järgnev Tondil veel 2 minutit. Reisija ei taha saada Nõmmele ja kesklinna ja kui Balti ei suuda vastu võtta, siis kesklinna lähedased platvormid on abiks. Võtke või Moskva näiteks.

Anonüümne ütles ...

Nõmmel peaks kindlasti peatus olema, seal alati palju rahvast läheb maha/tuleb peale.

Ei poolda kohe kindlasti päevaste rongide vähendamist (st. 10:25 jne) Kodused inimesed kasutavad just neid, et Tallinnasse sõita. Lapsevankriga ei roni ju tipptunnil rongi, need on niigi täis ju.
Ja sõitjaid on neis rongides päris palju.

kati ütles ...

Mulle kui iga päev Paldiskist rongiga Tallinna tööle sõitjale see kiirrongide mõte väga meeldib.

Peatused võiks küll olla Nõmmel ja Lillekülas ehk ka.

Hommikuste rongiaegade üle ei virise, küll on aga nukker, et viimane rong Paldiskisse väljub nii vara. See tähendab, et teatris ja kontserdil on Tallinnas praktiliselt võimatu käia.

Kas võiks tulevikus olla võimalik, et viimane rong ei väljuks mitte 21. 40 vaid kas või kell 22? See 20 minutitki päästaks teinekord palju.

Anonüümne ütles ...

Nõmme, Pääsküla. Need peatused peaksid kindlasti sees olema, Pääsküla juba seetõttu, et on vajalik vahetuste tarbeks. Nõmmel on logistiliselt hea asukoht, sinna tulevad enamjaolt Mustamäe-Õismäe elanikud, ka mina.

Kuid üks mis selle puhul kindel, piletihind ei tohi seejuures tõusta, vaid peaks jääma tavarongidega samasse hinnaklassi.

Anonüümne ütles ...

Kindlasti kasutaksin Riisipere rongi töölkäimiseks rohkem, kui Keilast kaugemalt oleks Tallinna võimalik jõuda ka poole üheksa paiku. See oleks paljudele "kontoriinimestele" sobivaim.

Anonüümne ütles ...

Elan Valingul. Transpordiks on ainult rong. Kui kõik rongid on tulevikus kiirrongid, kuidas ja kuhu siis üldse sõita saab?

Elektriraudtee ütles ...

Keila nö. tavarongide arv antud muudatuse juures ei vähene ning tulevikus, uue rongipargi saabudes intervallid pigem tõusevad.

Anonüümne ütles ...

Niipea, kui see pool-kiirrongi idee on vaid ettekäändeks pileti hinna kergitamisele, olen vastu.
See kiirrongi hinnalisa on isegi täiesti ebanormaalne. Nagu seegi, et raudtee infoliinile helistamine maksab rohkem kui rongipilet.

Mihkel ütles ...

Kiirrongile tekib mõte siis kui ajavõit ja pileti hinna suhe on tasakaalus. Ajavõit võiks olla substantsiaalne, vastasel korral ei ole temal mõtet.

Anonüümne ütles ...

Kuna rong pole praeguse Tallinna piires enam ainsaks liiklusvahendiks, tuleks üldse kaotada peatused nagu Rahumäe, Hiiu ja Kivimäe. Nõmmelt ja Pääskülast saab sinna piisavalt tiheda linnatranspordiga.

Anonüümne ütles ...

On väga raske kommenteerida kui ei tea palju tuleb asendusronge jne.
Minu arvates on jaburdus saavutada 10min. kiirem sõiduaeg teiste inimeste arvelt. Kahjuks on see eestis tavaks saamas, et priviligeeritakse ühe asula inimesi teiste suhtes.
Suuremate asulate inimestel on niigi parem transpordiühendus.
Majanduslikult tundub see jällegi jaburdus. Minu arvates on ekslik loota, et tänu sellele 10min. hakkab oluliselt rohkem inimesi rongidega liiklema. Seega tõusevad elektriraudteel kulud rohkemate reiside tulemusena, aga sissetulek piletitelt jääb samaks. Ja siis veel vingutakse, et raha ei ole.
Küll mitte kõige olulisem, aga nimetada lõpp-peatusesse 10min. varem jõudev rong kiirrongiks on ka liialdus, tegemist peaks siiski olema lihtsalt ekspressiga, et siis võidetud aeg tuleb vähemate peatuste arvelt.
Alar

Anonüümne ütles ...

Valingu jaamast väljuvad rongid on Valingu ja Aila külale ainuke mõistlik ühistransport. Meie sooviks ka tipptundidel rongiga linna saada.

Elektriraudtee ütles ...

Peatuskohast väljuvate rongide arv ei muutu Valingus (Padulas, Urdas, Laagris samuti).

Anonüümne ütles ...

Ronge on niigi vähe, nüüd tehakse selline jama! Kui palju see ajavõitu aannab? Minutit 5-8. Aga inimestele, kes tahavad maha minna mingis muus peatuses, on närvikulu kohutav ning ajakaotus oi-kui-palju suurem. Minna mingi bussi peale, oodata seda bussi, ning veel sõita kah sellega! Raudselt jääd hommikul tööle hiljaks!!!

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Üllatav, et kuigi Balti jaama ruumipuudus ei võimalda tihedamat liiklust, aga seda tulevikus ju lubatakse?

Ja ometi ei plaanita ka platvorme juurde teha? Kuidas saaks siis tulevikus tihedam liiklus olema?

Kiirronge oleks kindlasti vaja, kuid mitte aeglaste arvelt! Hea tahtmise juures on muidugi võimalik ka hea sõiduplaan teha.

Anonüümne ütles ...

Võib olla oodata, kui uued robgida saabuvad, ja siis hakkama sõiduplaaniga mängima? Praegu kui hommikul mingi koosseis läheb katki, võetakse Keila kiirrong maha. Aga mis juhtub nüüd? Kas võetakse tavaline maha?? Kas Elektriraudteel üldse keegi mõtleb reisijatest?? Teil on kõik ilus ainult paberi peal.