teisipäev, 30. november 2010

Reisijaküsitlusele vastanutest võitjateks osutusid...

Elektriraudtee reisijaküsitlus 2010 vastanute seast soosis loosiõnn esta@, soovidepuu@, may.britt@, einarko@ ning lauriinno@ e-postiaadresse.

Kokku osales Elektriraudtee reisijaküsitluses 547 inimest ning küsitluse tulemusi rakendatakse kindlasti ettevõtte edasiste parendustööde kavades.

Elektriraudtee tänab veel kord kõiki küsitlusest osavõtnud reisijaid!

neljapäev, 25. november 2010

Eilsetest hilinemistest ja lumest

Eile õhtul hilinesid lääne-suuna elektrirongid kohati kuni 30 minutit. Siinkohal tuleb heita valgust asjaoludele, miks reisirongid hilinema kipuvad niipea kui lund tuiskama hakkab.

Esimene suur põhjus hilinemiste puhul on infrastruktuuri omaniku (AS EVR Infra) seatud liikluspiirangud. Liikluspiiranguid reeglina seatakse koheselt kui ilmneb, et rongiliikluse ohutust ei suudeta täiel määral tagada. Enamus juhtumite korral ei suudeta ohutust tagada seetõttu, et teatud pöörangud raudteel on lund täis tuisanud ning seetõttu püsivad need pöörangud liikumatult. Liikumatud pöörangud aga ei võimalda rongidel liigelda etteantud graafiku alusel, mistõttu peavad rongid seisma, kuni EVR Infra pöörangud taas "liikuma saab".

Lääne suunal on see probleem eriti ilmne, kuna Pääskülast Padulani on ainult üks rööbastee ja pöörangute hulk enne ja pärast seda tavapärasest suurem. Samuti on teatud ooteplatvormid ehitatud nii, et platvormi äärde pääseb ainult pöörangut kasutades (näiteks Klooga peatus).

Teine suur põhjus just talviste hilinemiste puhul on ka elektrirongide töökindlus. Kohati poolsada aastat vanad rongid ei suuda lihtsalt enam tugevaid lumesadusid (ja sellest tulenevaid raskeid tee-olusid) taluda. Eriti kehtib see lääne-suunas, kus enamus juhtudel on raudtee puhastajaks lumest just elektrirongid - selle tulemusel aga koguneb veeremi (rongi) alla suurel hulgal lund, mis asub kahjustama rongi-aparatuuri, põhjustades selle rikkeid. Sama juhtuks tõenäoliselt iga sõiduautoga, kui see peaks päevas 18 tundi lumesaha ülesandeid täitma.

Raudtee koristamise (sh. lumetõrje) kohustus on taaskord selle omaniku, AS EVR Infra kohustus. Samas tuleb tõdeda, et antud ettevõte on iga aasta parandamas oma lumetõrje-võimekust ning kindlasti ootab Elektriraudtee jätkuvalt selle võimekuse paranemist.


Kolmas märmisväärne põhjus hilinemiste puhul on üleüldised infrastruktuuri rikked. Eriti ilmnevad need rikked elektrirongide puhul, kuna nende poolt opereeritavad liinid on elektrifitseeritud, mis tähendab, et detaile, mis võivad rikkesse minna, on oluliselt rohkem kui nt. diiselrongide poolt opereeritavatel elektrifitseerimata liinidel.
 Samas on just elektrifitseeritud raudteede-võrk see, mis tagab soodsaima ja keskkonna-sõbralikuima transpordiviisi Harjumaal.

Infrastruktuuri remondi ja arendustööde eest vastutab ka selle omanik, AS EVR Infra ning rõõmuga võib öelda, et näiteks 2012. aastal toimuvad just lääne-suuna liinil ulatuslikud remonttööd, mis tõstavad oluliselt sealse infrastruktuuri töökindlust ja maksimaalseid kiiruspiiranguid.


Kokkuvõttes võib väita, et nii EVR Infra kui Elektriraudtee on tegemas omalt poolt kõik, et pakkuda probleemi-vaba reisirongiliiklust tänasele rongisõitjale, kuid tähelepanuväärseim on seejuures asjaolu, et järgmistel aastatel investeerib EVR Infra oma rööbasteedesse ja Elektriraudtee Eesti reisirongipargi uuendamisse sellisel määral, et hiljemalt aastal 2014. liiklevad üle kogu Eesti mugavad, töökindlad uued reisirongid ning seda rööbasteel, mis on sujuv, 120 km/ h sõitu lubav euroopalik raudtee.

neljapäev, 11. november 2010

Osale Elektriraudtee reisijaküsitluses ja võida auhindu!

Elektriraudtee on läbi viimas oma iga-aastast reisijaküsitlust. Kui sul on mõni hetk aega, palun mine aadressile elektriraudtee.ee/public/poll ja täida seal olev ankeet. Teie antud vastused saavad olema juhisteks, kuidas me aastal 2011 oma teeninduskvaliteeti tõstma hakkame.

NB! Kõigi vastajate vahel loositakse detsembrikuu keskel välja hulgaliselt Elektriraudtee meeneid!

Jõulumatkad lastele Kloogaranda

Laulasmaa Puhkekeskus koostöös Elektriraudteega korraldab jõulumatku Kloogaranda

Detsembrikuu jõulunädalal on kõigil kooliõpilastel võimalik koos klassiga sõita elektrirongiga Kloogaranda, kust algab KutiMuti „Jõuluseisklus Mere Ääres“.

Tervele klassile mõeldud paketi raames saadavad KutiMuti päkapikud õpilasi Balti jaamast kuni Kloogaranda välja. Rongist maha tulles algab ühine matk läbi lumise Kloogaranna Laulasmaa Puhkekeskuse poole.

Kohale jõudes on kõigile õpilastele jõulupraad ning kohustuslikud piparkoogid. Seejärel korraldavad tublid päkapikud hulga võistlusmänge ja meisterdamisklasse ning osavamatele ja kiirematele on kindlasti välja pandud auhinnad.

Samal õhtul toimub ka tagasimatk Kloogaranda, kust rong kõik tublid matkalised tagasi Tallina viib.

Võimalik on jääda ka ööbima Laulasmaale. Sel juhul lisandub kavasse ka jõuluõhtusöök, õhtune seiklusmatk ning jõuludisko.

NB! Kui matkamine liigse seiklusena tundub, siis Laulasmaa Puhkekeskus on valmis rongijaama vastu saatma ka väikese bussi.


Paketi hind on 185 krooni, ööbimise korral on hind 295 krooni. Õpetajatele ja saatjatele on osavõtt tasuta.


Täpsem info ja kirjeldus
Tiiu Mägi, tel 50 28 180, kutimuti@kutimuti.ee