esmaspäev, 31. mai 2010

Kes vastutab ooteplatvormide eest?

Viimasel ajal on Elektriraudtee saanud hulgaliselt ettepanekuid seoses uute, madalate ooteplatvormidega. Olles küll alati tänulik klientide tagasiside eest, peame siiski meelde tuletama, et Elektriraudtee ei hoolda ega ehita ühtegi madalat ooteplatvormi iseseisvalt.

See tähendab, et kõik mured ja küsimused (seoses uute, madalate ooteplatvormidega) peaksid ikkagi saadetama Eesti Raudtee (AS EVR Infra) aadressil, kes (nii nagu Maanteeamet teede puhul) on täie-õiguslik vastutaja ja arendaja Eesti raudteede puhul (sh. ooteplatvormid, elektriliinid ja kõik muu raudtee juurde kuuluv).

Sest lõppude lõpuks nii nagu ei vastuta Estonian Air lennujaamade korrasoleku eest, ei saa ka Elektriraudtee vastutada oma sõidutee ja seal olevate peatuste ees, kui need ei kuulu temale.

Kindlasti aga edastame ka edaspidi kõik raudteed puudutavad küsimused Eesti Raudtee inimestele (infra@evr.ee).

reede, 28. mai 2010

Miks ei avane kõrgetel ooteplatvormidel kõik uksed?

Elektriraudtee kliendikaebustesse ilmus järgnev kiri. Kuna teema on tihti üles kerkiv, siis toob Elektriraudtee välja lõpliku seisukoha, miks ei avane kõrge ooteplatvormiga peatustes KÕIK rongi uksed.

ME ei ava kõiki rongiuksi kõrgetele ooteplatvormidele, kuna on olemas lapsed, vankriga reisijad, nägemispuudega isikud, pensionärid ja teised inimesed, kellele oleks nt. madalale ooteplatvormile kohandatud uksest sisenemine või väljumine Ülemiste peatuses (vm. kõrge ooteplatvormiga peatuses) väga ohtlik. Me saame aru, et paljudele reisijatele tundub "ooteplatvormi-vaheline auk"* väga väike ja kergesti ületatav, kuid Elektriraudtee ei eira sellises olukorras vähemuses olevate reisijate ohutust.
*tekib ooteplatvormi ja rongi ukse vahel (seda eriti siis kui rongi uks on mõeldud avanema madalale ooteplatvormile, kuid ooteplatvorm ise on kõrge)


Teie uste süsteem on ajuvaba, mis siis et loogiline aga ikka AJUVABA!! Edelaraudteel pole probleeme mõlemad uksed lahti teha ju! Kõrge platvormiga võiks ikka mõlemad uksed lahti teha, suurim osa inimesi saaks sisenemisega hakkama, teistele on aga ilusti kleepsud õige ukse ümber olemas. Ja siis lühikese platvormi puhul võiks teise vaguni uks ka lahti teha, reisijad saavad kiiremini rongist välja. On ju ikka vahe kas inimised väljuvad ühest uksest või kolmest. (Kitseküla hommikurongist räägin). Minu liinil pole üldse veel madalplatvorme miks pean nüüd aastake edasi tagasi jooksma uste vahel? Erinevatel rongidel erinevad uksed lähevad lahti (s.o siis 2 ja 3 vaguni puhul) mõnedel lähevad esiuksed ja mõnedel tagauksed. KURADI EBAMUGAV JA AJUVABA!
ps. plastmass istmed on ka VÄGA ebamugavad!! Talvel on liiga külm istuda.

Täpsustuseks reisija teistele kommentaaridele, siis mitte kõikide esimese vaguni peatuste ooteplatvormid ei ulatu rongi teise vaguni ukseni - seetõttu ei saa me avada teise vaguni uksi. Samuti pole rongides esimesi või tagumisi uksi, on vaid KÕRGELE ja MADALALE ooteplatvormile avanevad uksed, mille reisija tunneb ära eelkõige läbi kleebisvälja, mis rongides on.

Aegviidu suunal pole täna tõesti ametlikult ühtegi madalat ooteplatvormi, kuid paraku ei oma Elektriraudtee kahte tüüpi elektrironge (Aegviidu ja siis teised), vaid meil on ühtne rongipark, mida kasutatakse sõiduks kogu meie areaali piires ja seetõttu peavad kõik meie vagunid olema kohandatud sobivaks näiteks Paldiskisse sõitmiseks (sellel liinil on madalate ooteplatvormide hulk peatselt enamuses).

Plastmassistmeid oleme jooksvalt küll välja vahetanud, kuid seoses uute rongide hanke võitja väljakuulutamisega on muutunud küsitavaks, kas on mõistlik investeerida rongidesse, mis aastaks 2013 TULEB saata vanarauda või välismaale müügiks.

Kokkuvõttes tunnistame, et elektrirongiga liiklemine on läinud keerulisemaks kui see oli varem, kuid tänasele olukorrale ei eksisteeri alternatiive. Kõik ebamugavused on tekkinud meie kindlast soovist tagada aastaks 2013 Eesti inimestele sellised reisirongid, millega sõidab kogu arenenud Euroopa. Ja me loodame, et meie reisijad mõistavad selle eesmärgi vajadust ning ei omista suurt rolli senini kehtiva üleminekuperioodi ebamugavustele.

neljapäev, 27. mai 2010

Suvised raudtee-remonttööd Aegviidu liinil

Kuna Eesti Raudtee on alustamas juba praegu Tallinnast Aegviitu suunduval rongiliinil ulatuslikke remonttöid, siis on raudteefirma seadnud suurel määral piiranguid ja liiklemiskeelde antud teelõigul.

Elektriraudtee on sellest tulenevalt pidanud oma sõidugraafikuid ümber vaatama ning tegema neis muudatusi, viies need vastavusse Eesti Raudtee remondiplaanidele, püüdes seejuures siiski maksimaalselt silmas pidada elektrirongiga reisija huve.

Mis siis muutmisele läheb?

Esimesed kiired ümberkorraldused on juba mai viimasel nädalal, seega kui te juhtute siis Arukülla või kaugemale sõitma (või sealt tagasi tulema), tuleks teil pilk peale heita sellele teatele - viide.

Suuremad muutused sõidugraafikus algavad aga 31. maist ning siis on ümber tehtud kõik Aegviidu liinil sõitvate rongide graafikud ning ka mõned Keila suunaliste rongide sõidugraafikud (seoses Keila ooteplatvormi ehitustöödega).

AEGVIIDU muudatuste plakat
KEILA muudatuste plakat

reede, 21. mai 2010

Kleebised meie rongides

Elektriraudtee võttis arvesse klientidelt saadu tagasisidet (seoses rongi uste avanemisega, seda uute ooteplatvormide kasutusele-võtu pärast) ning kohandas oma vagunites olevaid infovälju (kleebised, heliteavitus, infotablood) saadud tagasiside põhjal. Selle tulemusel ei tohiks enam olla häirivaid arusaamatusi rongi pääsemisega.

Vaata pilte kleebistest

Klientide poolse tagasiside põhjal lisada kõrgetele ooteplatvormidele avanevate uste ümber pikad rohelised kleebis-helkurribad, mis on vandalismi ning ilmastikukindlad. Oma 3 aastase garantii-ajaga ning selge ja helkiva tooniga ribad peaksid tagama, et ka kõige pimedamal talvekuul reisija just kõrgele ooteplatvormile avanevat ust juba varakult märkab.

Madalale ooteplatvormile avanevaid uksi ei hakatud sinise või muu värviga märgitama, kuna esiteks ei paistaks sinine elektrirongide taustvärvist (tumesinine) selgelt välja ning süsteemi lihtsuse mõttes polekski ju vaja märgistada neid - kui rohelisega märgistatud avanevad kõrgetele siis ju ülejäänud avanevad madalatele. Ja nii ongi!

Keilas läks eile platvorm ümberehitamisele

Tere kena pealelõunat!

Eesti Raudtee alustas eile Keila peatuse ooteplatvormi ümberehitamist - suure töö tulemusel saab Keila värskeima väljanägemisega madala ooteplatvormi juba selle suve lõpuks kui mitte varem.

Edaspidi ei pea mööda seda kõrget trepiastet oma jalgratast üles lükkama - Kloogal näiteks on juba täna platvormile pääsemine hõlbus.

Muidugi toovad kõik ümberehitus-tööd kaasa vana korra muudatusi: sellega seoses on Keila jaamas muudetud mahamineku ja pealemineku kohti:


 Nagu näha, tulevad edaspidi Tallinnast Keila sõitvad inimesed maha jaamahoone kõrval asuval ooteplatvormil - seda platvormi pole aastakümneid kasutatud, seega on tegemist ajaloolise momendiga.

Keilast Tallinna liikuvad inimesed aga peaksid suunduma ikka vana, harjumuspärase platvormi poole - ainuke erinevus on see, et platvormile pääseb nüüd teisest otsast, kuna Keila-poolset osa hakatakse päev-päevalt lammutama ja uut selle asemel ehitama.

Loodame, et tööd saavad kiirelt tehtud ning siis on Keila raudteede-liiklussõlm juba koht, mida julgelt linnapildi üheks ilusaks osaks võiks pidada!