neljapäev, 25. november 2010

Eilsetest hilinemistest ja lumest

Eile õhtul hilinesid lääne-suuna elektrirongid kohati kuni 30 minutit. Siinkohal tuleb heita valgust asjaoludele, miks reisirongid hilinema kipuvad niipea kui lund tuiskama hakkab.

Esimene suur põhjus hilinemiste puhul on infrastruktuuri omaniku (AS EVR Infra) seatud liikluspiirangud. Liikluspiiranguid reeglina seatakse koheselt kui ilmneb, et rongiliikluse ohutust ei suudeta täiel määral tagada. Enamus juhtumite korral ei suudeta ohutust tagada seetõttu, et teatud pöörangud raudteel on lund täis tuisanud ning seetõttu püsivad need pöörangud liikumatult. Liikumatud pöörangud aga ei võimalda rongidel liigelda etteantud graafiku alusel, mistõttu peavad rongid seisma, kuni EVR Infra pöörangud taas "liikuma saab".

Lääne suunal on see probleem eriti ilmne, kuna Pääskülast Padulani on ainult üks rööbastee ja pöörangute hulk enne ja pärast seda tavapärasest suurem. Samuti on teatud ooteplatvormid ehitatud nii, et platvormi äärde pääseb ainult pöörangut kasutades (näiteks Klooga peatus).

Teine suur põhjus just talviste hilinemiste puhul on ka elektrirongide töökindlus. Kohati poolsada aastat vanad rongid ei suuda lihtsalt enam tugevaid lumesadusid (ja sellest tulenevaid raskeid tee-olusid) taluda. Eriti kehtib see lääne-suunas, kus enamus juhtudel on raudtee puhastajaks lumest just elektrirongid - selle tulemusel aga koguneb veeremi (rongi) alla suurel hulgal lund, mis asub kahjustama rongi-aparatuuri, põhjustades selle rikkeid. Sama juhtuks tõenäoliselt iga sõiduautoga, kui see peaks päevas 18 tundi lumesaha ülesandeid täitma.

Raudtee koristamise (sh. lumetõrje) kohustus on taaskord selle omaniku, AS EVR Infra kohustus. Samas tuleb tõdeda, et antud ettevõte on iga aasta parandamas oma lumetõrje-võimekust ning kindlasti ootab Elektriraudtee jätkuvalt selle võimekuse paranemist.


Kolmas märmisväärne põhjus hilinemiste puhul on üleüldised infrastruktuuri rikked. Eriti ilmnevad need rikked elektrirongide puhul, kuna nende poolt opereeritavad liinid on elektrifitseeritud, mis tähendab, et detaile, mis võivad rikkesse minna, on oluliselt rohkem kui nt. diiselrongide poolt opereeritavatel elektrifitseerimata liinidel.
 Samas on just elektrifitseeritud raudteede-võrk see, mis tagab soodsaima ja keskkonna-sõbralikuima transpordiviisi Harjumaal.

Infrastruktuuri remondi ja arendustööde eest vastutab ka selle omanik, AS EVR Infra ning rõõmuga võib öelda, et näiteks 2012. aastal toimuvad just lääne-suuna liinil ulatuslikud remonttööd, mis tõstavad oluliselt sealse infrastruktuuri töökindlust ja maksimaalseid kiiruspiiranguid.


Kokkuvõttes võib väita, et nii EVR Infra kui Elektriraudtee on tegemas omalt poolt kõik, et pakkuda probleemi-vaba reisirongiliiklust tänasele rongisõitjale, kuid tähelepanuväärseim on seejuures asjaolu, et järgmistel aastatel investeerib EVR Infra oma rööbasteedesse ja Elektriraudtee Eesti reisirongipargi uuendamisse sellisel määral, et hiljemalt aastal 2014. liiklevad üle kogu Eesti mugavad, töökindlad uued reisirongid ning seda rööbasteel, mis on sujuv, 120 km/ h sõitu lubav euroopalik raudtee.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

sooviks rongiliikluse kohta 24H infot elektriraudtee kodulehelt, sest praegune tasuline infoliin jätab sind minutiteks ootama ja lõpuks ei suuda sealt konkreetset vastust tulla. kui klient ostab kuukaarti, sõlmib ta teiega lepingu ja te olete kohustatud ta punktist A punkti B viima, või siis vähemalt informeerima, millal te oma kohust täidate. kas reisiteenuse mitte osutamise või viivituse eest on oodata ka kompensatsiooni, kui olen sunnitud kasutama näiteks bussi hommikuti

endine rongireisija ütles ...

1447-ga on see häda, et sealne vastaja ei tea ise ka midagi.

Teine asi on see, et kui ma tahan infot saada nö oma lolluse tõttu, siis hea küll, maksan seda kirvehinda.
Aga kui ma pean sellele rumalale tädile helistama sellepärast, et rongiliikluses on mingi anomaalia, siis selle olematu info eest veel nii ränka raha küsida on lihtsalt sigadus.

Kolmas asi on see, et tõesti, kui kuupilet on olemas ja sõita ei saa, siis peaks ER pakkuma asendustranspordi või selle kulud korvama.

4. Miks sellist endastmõistetetavat asja nagu reisijate operatiivne teavitamine peab siin aaastaid lunimas käima?

Edaspidiseks parimat soovides

endre ütles ...

mida kuradit on vaja esseed mulle siia infrastruktuurist jne, kui et ei suuda korraliku informeerimistki teostada...ja oma tegemattajätmiste eest inimestelt hingehinda küsida on sigadus kuubis! kusjuures, nt täna ei saa hingehinna eestki teada mis toimub...iga kõne on väidetavalt oluline.aga helistage palun kunagi uuesti..enam rohkem näkku ei taha panna ve?ja ka rongis sees võiks kri rongijuht mokka paotada, kui rong enne balti jaama lihtsalt 15 minutit seisab...

Elektriraudtee ütles ...

Anonüümne - 24H info elektrirongiliikluse kohta on meie kodulehel olemas ning infotelefoni teenust pakkuv OÜ Kontaktikeskus lihtsalt vahendab meie kodulehel olevat infot. Kui kodulehel on mingil hetkel info puudu, siis pole see meieni jõudnud. Hetkest, mil EVR Infra (kes korraldab liiklust) edastab meile liiklust puudutavat infot, see ka kodulehel avaldatakse.

endine rongireisija - Rongiinfo teenust pakub OÜ Kontaktikeskus, kelle pakutud teenuse kvaliteeti me küll jälgime, kuid mille eest me vastutada ei saa. Soovitame kasutada m.elektriraudtee.ee mobiililt lehitsetavat kodulehte, saamaks kiirelt ja soodsalt rongiliikluse infot.

Reisijaid teavitame me operatiivselt - piirangud tekivad liiklust puudutava info jõudmises meieni - selle kiiruse eest vastutab EVR Infra. Me ei näe hetkel võimalusi, et nad suudaksid seda kiiremini teha. Kindlasti aga püüame koostöös lahendusi selles küsimuses leida.

Mis puutub pileti hüvitamisse, siis kui rongi hilinemine on kestnud üle 60 minuti ja vedaja ei ole pakkunud asendustransporti, on Reisijal õigus nõuda oma transpordikulude kompenseerimist.

endre - Soovitame kasutada info saamiseks eelkõige meie mobiililt laetavat kodulehte m.elektriraudtee.ee. Olukordades, kus antud lehel puudub info tekkinud liiklushäire kohta, pole see meieni jõudnud liiklust korraldavalt EVR Infra-lt.

Rõhutame jätkuvalt meie rongijuhtidele nende kohustust informeerida reisijaid läbi rongi helisüsteemi ning oleme kursis, et see on asjaolu, mille kvaliteet vajab parandamist. Vabandame antud probleemist tekkivate ebameeldivuste pärast.

Iver ütles ...

Tundub, et rongide hilinemisest teatamine on juba tunduvalt paremaks läinud. Nüüd on veel selline küsimus: kui saan info, et rong nr xxx hilineb ..., kust ma saan teada, mis kellane rong see on? Kuna rongide numbreid pähe õppida ei ole õnnestunud, siis tuleb ikkagi minna elektriraudtee põhilisele kodulehele, teha seal mingeid päringuid, kuni õige number välja tuleb.
Asi läheks oluliselt lihtsamaks, kui te paneks ise hilinemisteatesse ka rongi plaanijärgse kellaaja.