teisipäev, 13. juuli 2010

Kuumus elektrirongides

Elektriraudtee on viimastel päevadel saanud palju tagasisidet kuumuse kohta rongides. Kuigi head suveilmad on alati teretulnud, on tõepoolest need tõsiseks väljakutseks Eesti reisirongide salongidele.

Esmalt - uute reisirongide puhul (mis saabuvad Eestisse aastal 2012) on salongides konditsioneer. Tänaste, kohati aastast 1964 pärit vagunite puhul on aga häid lahendusi raske leida. Näiteks paigaldas Elektriraudtee pilootprojekti raames paari rongikoosseisu akendele soojust-peegeldavad kiled, kuid need on tänaseks reisijad  ise eemaldanud.

Lisasüsteeme (nt. konditsioneer) elektrirongidele paraku paigaldada ei saa, kuna vooluvõrk, mis ehitati omal ajal vaid lampide tööshoidmiseks, on tänaseks koormatud väga mitmete tehnilisinstrumentidega.

Elektriraudtee on oma klienditeenindajatel palunud hoida lahti kõik aknad vagunis, samuti on depootöötajad kinnitanud tamburite uksed püsivalt avatuks.

Olukord saaks olla tõepoolest parem, kuid paraku alles aastal 2012, mil hakkavad saabuma esimesed Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toel soetatud elektrirongid.

5 kommentaari:

Malle ütles ...

Aga kui konditsioneer katki läheb, kas aknaid saab avada? Või nagu väljamaal, evakueerimine?

ketas ütles ...

Metalliseeritud soojust peegeldavad kiled rikuvad ju teatavasti mobiililevi ära. Ja rong on ka meil metallist...

Häda mõlemat pidi.

Peeter ütles ...

Miks ei saa praegustesse rongidesse panna laeventilaatoreid? Natukenegi leevendaksid!

Anonüümne ütles ...

Huvitav, mitu küsimust ja ei ühtegi vastust?

Elektriraudtee ütles ...

Konditsioneeri katkiminek uutes rongides on vähetõenäoline, kuna Eesti tiputemperatuurid ei ole Lääne-Euroopaga päris samad.

Samuti on uutes rongides igal vagunil oma kliimaseade, seega nelja vaguniga rongil on sisuliselt kolmekordne "back-up".

Tänastele rongidele täiendavate seadmete paigaldamine ei ole enam eelkõige rahanduslikult mõistlik - viimane vana rong võetakse liinilt maha juba ca 10 kuu pärast.