reede, 2. juuli 2010

Jalgrattahoidlaga vagunite märgistus

Elektriraudtee on hetkel läbi mõtlemas jalgrattahoidlaga vagunite märgistust, et nende kasutamine ratturitele lihtsamaks muuta.

Igasugused ettepanekud ratturite elu parendamiseks elektrirongis on kommentaaridesse oodatud!

11 kommentaari:

Suva ütles ...

Võiks teha mingi süsteemi, et lapsevankreid oleks ka kuskil hoida ja see oleks vastavalt märgistatud. Rattakohas võiks olla märgistus, et sinna lapsevankreid panna ei tohi.

Viimane kord kiisale sõitsin, siis üks naisterahvas hakkas rattaid koguni nagi otsast alla tirima põhjendusel, et tal pole vankrit kuskile panna.

Tihti on lihtsalt lapsevankrid pargitud vabadele kohtadele ette ja ratast sinna enam riputada ei saa.

Võibolla võiks isegi minna nii kaugele, et lihtsalt kõigis vagunites oleks rattakohad olemas ja samuti mingi nišš kuhu saaks lapsevankreid panna?

toomas ütles ...

1. Hoidlad igasse vagunisse.
...ja vagunite erimärgistamise vajadus kaob iseenesest ära :)
Kui nii kohe mitte ei saa siis saab vaguniukseava "jalgrattavärviga" üle värvida või siis hoidla kohale vaguni välisküljele suur eredavärviline jalgrattagraffiti.

2. Nagid peavad kindlasti olema pehme kattega. praegustel nagidel haihtub plastkate väga kiiresti. Haljas teravaservaline terasnagi jätab veljele väga pahaloomulised jäljed.

3. Aga üldse oleks mõistlik mõelda rataste horisontaalse parkimise võimaluse peale. Risti vaguniga jah ei mahu aga diagonaalis küll. Asi selles, et lühematel ja/või nõrgematel on tükk tegemist oma voki nagisse tõstmisega. (Sageli on tavaar ka pakiraamil)

Peeter ütles ...

Tuleks tõepoolest midagi põrandal välja mõelda, sest vertikaal suht halb variant. Ja matkajad sõidavad vahel ka tandemratastega ning järe(lapse)vankritega.
Kohad peaks tingimata olema igas vagunis! Parim kui vaguni ühes otsas koht ratastele ja teises vankritele-pakkidele ning mõlemad tähistatud.
Eriti detailselt vaja süstem läbi mõelda uute rongide puhul.
Kindlasti tasub kaaluda nendele kohtadele allalastavate istmete paigaldamine - pole rattaid-vankreid, saab istuda! Lisakohad vägagi olulised.

Liina ütles ...

Märkasin just ühes Hipsaania rattablogis pilti Kopnhaageni vagunimärgistusest http://barcelonacyclechic.blogspot.com/2010/07/cph_04.html väga silmapaistev. Kahjuks ei ole ma elektriraudteega eriti sõitnud ning ma ei tea kas see ka teie kohta kehtib, kuid edelal on küll nii, et rattad on esimeses vagunis, ka rattamärk on seal, kuid seal on ka see kõrge platvormi aste ehk ka ilma rattata on sealt enamikus jaamades peale saada võimatu, kahju vaadata kuidas inimesed oma rattaid sikutavad. Aga tõesti, vertikaalne on parem kui horistontaalne, reisin tavaliselt oma küllaltki raske linnarattaga ning tihti seelikus ning ilma käsimäärimata ma oma ratast küll kunagi kätte ei saa.

hadara ütles ...

Minu jaoks olulisem probleem praeguse süsteemi juures on ebastabiilsus - rattavagun peaks igas koosseisus olema garanteeritult ja soovitavalt samal positsioonil. Vahepeal pikalt umbes nii oligi, et linna poolt teine vagun oli rattahoidjatega aga viimasel ajal tundub tegu olevat pigem täieliku juhuslikusega. Vahel pole üldse rattahoidjatega vaguneid, vahel on see kusagil mujal, vahel on neid mitu jne.

See kui ma ei saa olla kindel et ratta hoidjatega vagun on iga kord olemas muudab minu jaoks asja juba mõttetuks. Liiga ebamugav on siis otsida omale kohta ja paratamatult teistel mingil määral ees olla.

anni ütles ...

Madalalt platvormilt rattaga rongi pääsemine on hetkel täiesti võimatuks tehtud,kui ikka jõudu pole siis ära rongi rattaga roni.Arvan et see pole normaalne olukord kui pead ratas seljas rongi turnima.

Martin ütles ...

Minu arvates rataste konksu otsa riputamine ei anna mingit ruumi kokkuhoidu. Rattad võivad niisama üksteise vastas seista. Ratturid on abivalmid inimesed ja suudavad üheskoos ratta teiste tagant välja tõsta, kui keegi tahab varem välja minna.
Kitsama kummiga rattad hakkavad konksu otsas ka kergesti kõikuma. Sakilise servaga konksud on eriti halvad, need kriimustavad velge ja on tihti vandaalide poolt rikutud. Olen ka näinud kuidas ratas sealt alla kukub.
Kindlasti peaksid rattakohad olema esimestes vagunites, sest palju on lühikesi perroone, näiteks Kitseküla on ratturite hulgas populaarne.

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Milegipärast ei taheta kuidagi vastata arvamustele, kus jutuks rattakohad igas vagunis? Miks nii?

Muide, jutud sellest, et uutes rongides istmeid vastastikku ei saa panna, samasugused. Saaks küll ja hea kui vahe oleks selline, et vajadusel lapsevankri sinna saaks panna. Pole muret, et segavad ratastega üksteist ja emmedel ka mugavam.

Elektriraudtee ütles ...

Uute rongide multifunktsionaalses alas on ette nähtud püstised jalgrataste hoiukohad.

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Mitu rattakohta rongi kohta?
Kas igas vagunis?
Kas rataste puudumisel saab samal kohal kasutada allalastavaid istmeid?

Elektriraudtee ütles ...

Rattakohti on rongis 8 (asuvad multifunktsionaalses alas).