reede, 18. juuni 2010

Uus piletimüügisüsteem

Elektriraudtee on saanud palju ettepanekuid seoses meie piletimüügisüsteemiga. Enamus ettepanekuid keskendub maksevõimalustele - sularahas pileti ostmine on maksekaardi-lembelistele eestlastele küllaltki ebamugav tehinguviis ning lahendust sellele küsimusele on Elektriraudteelt oodatud kaua.

Kõigi reisijate rõõmuks võib teada anda, et Elektriraudtee on hetkel aktiivselt lõpp-testimas meie uut piletimüügisüsteemi, mis peaks parimal juhul kasutusele tulema juba augustikuu jooksul.

Mida uus piletimüügisüsteem siis muudab? Esiteks läheb Elektriraudtee üle kiipkaardi-põhisele piletimüügisüsteemile. See tähendab, et edaspidi müüme me rongis kõiki oma piletitooteid kiipkaardile, mida reisijal on võimalik klienditeenindajalt osta.

Ainsana jääb paberile müüdavaks piletiks ühe korra pilet (ja - sooduspilet), kuid ka neid tooteid müüakse kiipkaardile.

Kiipkaardile üleminek võimaldab edaspidi meie reisijatel ka oma kiipkaardile raha üle kanda. Antud väite iseloomustamiseks võib tuua ühe olukorra:
Toomas sõidab rongiga Keilast Tallinna. Klienditeenindaja poole pöördudes pakub teenindaja temale kiipkaarti, selgitades selle kasutamise mugavust ja lihtsust. Toomas otsustabki paberpileti asemel osta kiipkaardi, paludes klienditeenindajal kohe sinna ka üksikpilet peale laadida ning aktiveerida.

Jõudes Tallinna, on Toomasel kulunud x krooni kiipkaardi ostule ning x krooni kiirrongi piletile.

Tööl olles otsustab Toomas - teades, et ta sõidab lähi-ajal veel elektrirongiga - laadida oma kiipkaardile 100 krooni. Ta läheb Elektriraudtee kodulehele, liigub seal piletiostu-keskkonda, sisestab oma kiipkaardi numbri ning summa, mille ulatuses ta raha oma kiipkaardile tahab kanda. Toomas teostab makse läbi oma internetipanga ning seejärel kuvatakse talle ekraanil kinnitus (ühes kviitungiga) edukast maksest.

Tööpäeva lõppedes läheb Toomas taas elektrirongi. Sõites Tallinnast Keila poole, küsib klienditeenindaja Toomaselt, kas too soovib piletit osta. Toomas ulatab seepeale teenindajale oma kiipkaardi ja palub aktiveerida üks üksikpilet Keilasse. Klienditeenindaja teebki seda.

Sauest möödudes sisenevad rongi kontrolörid, kes paluvad Toomaselt tema sõiduõigust tõendavat dokumenti. Toomas ulatab neile oma kiipkaardi, mille kontrollimise käigus näevad kontrolörid, et mehel on aktiveeritud üks pilet Keilasse.


Jõudes Keilasse, väljub Toomas rongist, teades, et tal kulus rongisõiduks x krooni ning et tal on veel kiipkaardil x krooni, mistõttu ta saab veel hulk kordi määramatu aja jooksul sularaha-vabalt rongis sõita.

Kindlasti on antud piletimüügisüsteemi arenduse taga ka Eesti edukas liitumine euro-alaga, mille järel on reisijatel veelgi väiksem soov arveldada sularahas.

Kuigi oleme pärast uue piletimüügisüsteemi kasutusele-võttu oluliselt parandanud reisijatele piletiostuvõimalusi, jääb ühe ettepanekuna siiski veel täitmata kaardimaksevõimalus rongis. Miks? Oma osa mängib selles kaardimaksekeskuse marginaal, mis iga reisija peaks kinni maksma läbi kallinenud piletihinna. Samas on mõnevõrra suurem probleem ikka veel ühenduskindlus - täna ei ole meil veel julgust jääda lootma GPRS võrgule näiteks hommikustes kiirrongides, kus piletimüük peab toimuma sekundite jooksul. Võib juba eos näha klientide pahameele kasvu, kui see piletimüük peaks venima määramatu aeg pikemaks (ühenduse ootamine, parooli sisestamine, kinnituse saamine, jne.).

Kindlat ei me kaardimakse võimalusele ei ütle, kuid lähis-aastatel selle rakendamist me veel ette ei näe.

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Aaaga.. kas siis ühe korra pileti saab osta ja see aktiveeritakse nt. ID-Kaardil? Ei tahaks väga Lisaks üht plastmassitükki kaasas kanda

anne ütles ...

Küsimus: kui ma olen elektriraudteele juba mingisuguse summa kandnud ostes n korra piletiraamatu või mis iganes, miks ma ei võiks oma piletit ise aktiveerida?

Klienditeenindajal jääks rohkem aega nende jaoks, kel tõesti sularaha kaasas ei ole, samuti lapsevankrite peale-maha aitamiseks jne.

Elektriraudtee ütles ...

Iseseisev aktiveerimis-aparaat tuleb meie rongidesse 2013, mil uued rongid Eestisse saabuvad.

ID-kaardile jääme me müüma jätkuvalt kuukaarte. Neid aktiveerida ei ole vaja.

Anonüümne ütles ...

Aga miks ühe korra piletid ID-kaardile ei tule? Mis on tehniline erinevus kuukaardiga? Miks on vaja alternatiivne süsteem luua?

Roomet ütles ...

Kui ma ei eksi, siis ID-kaardile ei saa müüa reaalajas sularaha eest ostetavat piletitoodet.

St. kui Toomas tuleks rongi ja tahaks 100 krooni peale laadida ja siis üksikpileti osta, ei saa ID-kaardiga sellist funktsionaalsust pakkuda.

On ka muid piiravaid tegureid.

Markus ütles ...

Leping Stadleriga sõlmitakse suvel või sügisel?

Peeter ütles ...

Ei ole eriti meeldiv uudis. Kui igalpool tekib oma kiipkaart, peab neid varsti kohvriga kaasas kandma ja raha on nende all kinni.
Ja kui funktsionaalsust vähe, pole asjal ka mõtet!
Vaja võimalust ka pangakaardiga maksta!