esmaspäev, 14. juuni 2010

Üleminek peatus.ee infosüsteemile

Tänastest uudistest võis lugeda, et Tartu linn on läinud oma sõidugraafikutega üle Peatus.ee süsteemi. Seda süsteemi haldab Maanteeamet ning riik on seda toetamas.

Kindlasti on mõistlik, et riik oma kulusid kokku hoiaks. Ning kui riigile (omavalitsusele) kuuluvad reisijaveo-ettevõtted seda teevad näiteks sõidugraafikute osas - viies nad ühtsesse süsteemi ja eemaldades nii vajaduse topelt-arendada oma väikesüsteemi kodulehel - on see ju hea.

Rääkimata mugavuse kasvust, mis tekib: kuna peatus.ee koondab kogu Eesti ühistranspordi sõidugraafikud, saab nii iga kasutaja luua omale sobiva graafiku tõepoolest punktist A punkti B (ümberistumistega).

Elektriraudtee on plaanimas üle minna täielikult Peatus.ee süsteemis asuvale sõidugraafikule, avaldades edaspidi rongi aegu just selles keskkonnas. Samuti ka operatiiv-teateid jm.

See muutus ei toimu muidugi üle-öö ning võib juhtuda, et ühisosa uue süsteemiga ei leitagi, kuid vähemalt sammud selles suunas on ette võetud.

Kindlasti on oodatud igasugused arvamused selle kohta ka siin blogis.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ülihea mõte! Tänud juba ette!
Kuid kuidas lahendub infotelefoni küsimus? 1447 tihti annab vale infot ja samas on ta kallis! Suhteliselt ebanormaalne kui paljude sõiduplaani muudatuste või mis veel hullem, hilinemiste kohta infot uurides läheb kõne kümneid kroone maksma!?
Lisaks ei tohiks unustada infot peatustes. Tegelikult peaks info elektrirongide kohta olema üleval ka Narva, Tartu ja Rapla suuna peatustes. Sõidetakse ju sealt ka ümberistumisega Tallinnas näiteks Keilasse? Ning vastupidi.
Ja miks ei ole suudetud siiani taskuvarianti trükkida koos diiselrongide plaaniga?
Arvutis ei viibi me päevast päeva...

Maamees ütles ...

Millal võimalik Lillekülas Raplast tulles ümber istuda Aegviidu rongile? Ja tagasi? Tihti Tallinnas vaid minut või kaks, seega oleks vaja Lillekülas kõiki ronge peatuma! Kitseküla ju kaugel, seega vale koha peal!
Ja kas lootust, et rongides tabloodel hakkab kunagi pidevalt näidatama infot kõikide rongide hilinemiste kohta, et varakult teaks, kas ümberistumine võimalik? Teil ikka e-tiiger olemas?

Roomet ütles ...

Ümberistumiste teema on niivõrd keeruline, seda tänu Lilleküla lõigu suurele liiklusintensiivsusele (diiselrongid, elektrirongid, kaubarongid, manööverrongid), et selle kohta kiiret vastust ei saa anda.

Mis puutub reaalajajälgimisse, siis kodulehele ja Balti jaama on plaanis paigaldada elektriraudtee elektrooniline areaal, kus on näha meie rongide reaal-ajas paiknemist.

Hilinemised löövad seal siis kohe punasena silma.

Millal see kodulehele jõuab? Siis kui hanket lõppenud, vaidlused vaieldud ja tööd tehtud. EHk siis veel läheb aega..

Peeter ütles ...

Aga Lilleküla perrooni hakatakse varsti ehitama? Kas ehitatakse kohe nii, et saab ümber istuda? Või tehakse jälle Trollidest-bussidest-tartu rongidest kaugele nagu Kitseküla?
Ja kuidas teada rongis viibides, kas kuskil teine rong hilinemas?
Aga peab ütlema, et Roomet, olete konkreetne! Tore!

Peeter ütles ...

Oleks üks eesti raudtee, oleks lihtsam. Sest ümberistumistega üldse palju probleeme. Arukülast ja üldse Aegviidu poole pealt nädalavahetusel Tartusse sõitmiseks eriti palju võimalusi pole. Kunagi sai Aegviidus rohkem diiselrongidele ümber istuda. Nii võiks reedel ja pühapäeval olema võimalus Tallinnast tulevalt rongilt ümber istuda Aegviidus hilisõhtusele Tartu rongile. Ja päeval Tartust tulevalt kiirrongilt tagasisuunas jälle elektrirongile!? Usun, et Tallinna ja Aegviidu vahel oleks paljud nõus hea meelega sellist võimalust kasutama. Eriti üliõpilased muidugi.