reede, 9. aprill 2010

Uued rongid tulevad Stadlerilt!

Ja ongi olemas!

Elektriraudtee avaldas täna uudise rongihanke võitjast:

Elektriraudtee rongihanke võitis Stadler
09.04.2010
Elektriraudtee kuulutas täna välja 18 elektrirongi ja 10 diiselrongi hanke võitjaks Šveitsi ettevõtte Stadler Bussnang AG.

Stadleri poolt toodetavad 18 elektrirongi maksavad 1,25 miljardit krooni, millest 85 protsenti katab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ning 15 protsenti tasub riik.

Stadlerilt tarnitavad diiselrongid hangib Elektriraudtee 20-aastase kapitalirendiga. Esimeses etapis soetatava 10 diiselrongi aastane renditasu on 85,2 miljonit krooni ning raha tuleb riigieelarvest. Lisaks jääb võimalus soetada täiendavalt veel kuni 10 diiselrongi.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles, et uued elektrirongid peaks rõõmustama eelkõige Saue, Keila, Paldiski, Pääsküla, Aegviidu, Nõmme jne piirkonna elanikke, kes saavad mõne aasta pärast kiiresti ja turvaliselt sõita tööle ja kooli.

„See hange ja uued rongid on esimene arvestatav samm 20 aasta jooksul, kui ühistranspordis toimub suurem pööre,“ lisas Parts.

Pakkumisi hinnati 15 erineva kriteeriumi alusel. Sealhulgas hinnati maksumust, rongide hooldus- ja remondikulu, veoelektrienergia kulu elektrirongidel ja diiselkütusekulu diiselrongidel, rongi abiseadmete energiatarvet, rongide mürataset, soojusisolatsiooni ning tarneaega. Stadleri pakkumine osutus parimaks nii maksumuse kui ekspluatatsioonikulude poolest.

Uued elektrirongid saabuvad lepingu kohaselt Eestisse 2013. aasta jooksul ning uued diiselrongid on Eestis hiljemalt 2014. aasta lõpuks.

Lisaks Eestile tarnib Stadler ronge ka Soome ja Norrasse. Hankel osales Stadleri kõrval ka Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A Hispaaniast.

Esimesi testsõite uue, Stadler Flirt elektrirongiga hakatakse Harjumaal läbi viima juba 2012. aasta suvel.


Pilte soetatavatest rongidest:
http://www.flickr.com/photos/elektriraudtee/sets/
No nüüd võib küll öelda, et täna on langetatud Eestis ajalooline otsus. Sest uute rongide soetamisega kaob Eestis sisuliselt ääreala kui selline ning kõigil eestimaalastel on võimalik edaspidi reisida viisil, mis ületab nii oma kiiruselt kui mugavuselt kõiki teisi liiklusvahendeid. Ei usu? Proovime siis 2013 järele.

Rõõmustav on muidugi ka see asjaolu, et uute rongide saabudes on Eestis Euroopa värskeim ning moodsaim rongipark :)

4 kommentaari:

Tiberi Sabo ütles ...

Väga tore kuid kahju, et ei kaalutud hankida kahevagunilisi kahekorruseliseid ronge. Siiski arvan et paarikümne aasta perspektiivis peaks Eesti raudteeliine elektrifitseerima kasvõi Tartuni ja Rakvereni, sest diiselrongidega opereerimine läheb iga aastaga kallimaks kui seda elektrirongidega.Lõuna-Eesti inimesed aga loodavad et ühel päeval taasavatakse Valga-Võru-Anstla-Koidula liin ja seal sõidaks kasvõi ühevaguniline diiselrong(tunduvalt sääslikum kui kahe ja neljavaguniline diiselrong).Muidu soovin Elektriraudteele palju edu!!!!!!!!!!

Anonüümne ütles ...

Minek on uutel küll hea :) http://www.youtube.com/watch?v=tWD4MhX8cSc

Peeter ütles ...

Kaugemale elektrifitseerimine äärmiselt kallis ja kahtlase väärtusega. See mõttekas vaid siis kui ka kaubasuslad elektriveoga. Sest el. liin tasub end ära vaid teatud arvu rongide korral ööpäevas ja erinevatel andmetel peaks liinil olema kuni 100 paari ronge. Erinevaid vedureid pidada aga...
Pigem peaks elektrirongid sõitma Rohukülani!?
Lõuna-Eesti ootab aga ronge väga tagasi. Loomulikult sobivad sinna ühe- ja kahevagunilised.
Palju räägitud ühispeatustest (bussid, parklad jne). Minu teada oli üks mõtte algatajaid keegi Elektriraudteelt!?? Kui palju seda ideed Elektriraudteel rakendatakse?

Anonüümne ütles ...

Do you people have a facebook fan page? I looked for one on twitter but could not discover one, I would really like to become a fan!